Wednesday 2 April 2008

Miss

Ibland borde man kanske kolla lite nogrannare vad man sysslar med. Jag har länge sökt relativt billiga assietter till de fina kaffekoppar (Villeroy & Boch) jag gav maken i födelsedagspresent när vi precis flyttat in i vårt nybyggda hus hösten 1995 (ni kan tro att han blev glad). Nu hittade jag plötsligt precis det jag sökt på Ikea, så jag bad min väninna ta hem en uppsättning till mig när hon en gång hade vägarna söderut. Jag borde kanske ha kollat storleken, för här ser ni resultatet. Den stackars lilla (och då är den inte särdeles liten) kaffekoppen drunknar ju i fatet. Nå, månne jag inte hittar användning för assietterna ändå ;)

11 comments:

Karin i Villa Grå said...

Vet du, jag tycker att det ser rätt okej ut ändå! På assietten kan du placera fint ihoprullade servetter eller något annat punt, som ett par söta vårblommor, kanske?

Kram!

Karin

junhe said...

tänk så det kan bli =) men du kommer säkert på hur du vill ha dt...tack för kommentaren hos mig, du är för gullig du. ha en bra eftermiddag/ kram junhe

Hans said...

Du vet ju att jag uppskattar Villeroy & Boch... ;)

Anonymous said...

Jag tycker oxå det ser ok ut!! väldigt fina koppar o fat!!!! tack för inlägget , Qamyar blev ännu stoltare över sina våfflor. kram.

Maria said...

Dom tallrikarna är såå fina....så visst får du användning för dem !!

Och köket du visade var såå underbart, gillade också köksön!!

Anonymous said...

Tanken var ju god i alla fall.
Du får säkert användning av dem ändå.Ha en skön kväll
kram ewa

IKT i min vardag said...

Tycker att det såg bra ut faktiskt :-)
Assietterna är ju väldigt användbara för sig också, de är fina!


Kram

Lenas pysselgrop said...

De är fina, de där! Har haft beställning av en vän på precis de assietterna under en av våra ikea-resor också.
Och du - ifall du inte vill ha dina fat är jag ganska säker på att här finns nån "vit" människa som köper dem av dig ;)

IKT i min vardag said...

Hej igen!

Visst får du länka! Vad kul att du tittade in.

Kram

Anonymous said...

Hej hopp. Du inte har jag tagit bilden själv inte. Den hittade jag på nätet.Igår när jag berättade för min dotter att jag sett tofsvipan så svarade hon- vad är det för blomma? Oj vad vi skrattade åt det sedan.
Ha en skön dag
kram ewa

Kamomilla said...

Så det kan gå...
Din pizza ser för smarrig ut! nam!
Och det där hemmet du visade upp, skitsnyggt!