Tuesday 29 July 2008

Skäribilder

Nädå, den andra jordgubbssmörgåsen gick inte av för hackor den heller. Röd pesto, prosciutto, avocado och jordgubbar visade sig vara en skön kombination. Lite vin och en härlig utsikt till och man smäller nästan av av välbehag!

Vi har haft så bråttom med ytrenoveringen hela sommaren, så det här är faktiskt den första rökta abborren för i år. Tro mig när jag säger att den smakade himmelskt gott!

Nu är vår nya spegel också på plats och sovrummet börjar vara färdigställt.

Det finns en utsikt jag aldrig tröttnar på och den är den jag ser när jag blickar ut mot havet från vår stugterrass. Nedanstående tre bilder är tagna inom mindre än ett dygn. Den första på eftermiddagen, den andra på kvällen och den tredje på morgonen. Jag tror inte att du heller skulle tröttna i första taget :)



För första gången någonsin (tror jag) intog vi fredagens frukost på bryggan. Romantiskt så det förslår!

Auktionen vi besökte på lördag blev en flopp. Vi hade reserverat högst sex timmar för evenemanget, men porslinet och prylarna jag hade siktat in mig på auktionerades ut alldeles på slutet, och då hade vi redan blivit tvungna att åka därifrån, så resultatet av sex timmars närapå stillastående var två brända nackar, ett bränt ansikte och soleksem på min underläpp. Riktigt nöjd med dagen var jag inte. Jag har haft lite svårt att landa i hemmalivet efter stugvistelsen, så vi bestämde oss för att åka tillbaka idag. Ha en skön vecka!

8 comments:

Lenas pysselgrop said...

Åh, så vackert allt ser ut... ro i själen.

Karin i Villa Grå said...

Halloj!

Det ser ut att vara en dröm där ni har er stuga. Utsikten är to die for..! *avis*

Vad trist med auktionen. Nackdelen med auktioner är ju just att det tar en sådan tid och att man aldrig vet var priset hamnar. Loppisar är ju onekligen lite enklare. Maken växte upp i en auktionistfamilj och tillbringade oändligt mycket tid på auktioner. Dessutom fick han bära tunga möbler i stort sett jämt och har fortfarande en dålig rygg pga det. Med andra ord blev han smått allergisk mot auktioner, så det är loppisar som gäller för vår del :-/ Du vet, jag har ju inte körkort och måste ha min chaufför med mig... *ler*

Ta hand om dig!

Kram, Karin

Kamomilla said...

Underbara bilder!! jag förstår att ni åker ut igen!! Där vilar nog själen. ni har det underbart fint både inne och utanför. Nu fick jag längtan till holmen jag med... Men hinner inte. jag tycker sommaren flimrar förbi och jag hinner inte stanna och njuta alls...

Ulrika said...

Va fint det blir i er stuga!!
Underbara bilder...

Ha en fortsatt skön vecka!!

junhe said...

men vilka härliga skärgårdsbilder...påminner om tvserien "skärgårdstugg" =) nu äntligen kommer ditt paket snart, har varit lite svårt att hitta lämpligt emballage...men nu så.

ha en fortsatt bra vecka/ kram junhe

ginga said...

Skönt har ni haft det, skulle gärna komma till er ö nån gång, sköt om er

ginga said...

Skönt har ni haft det, skulle gärna komma till er ö nån gång, sköt om er

Pink and white dreams said...

Hej,

vilka vackra bilder. På den bryggan skulle jag också gärna ha frukost. Men bor man i lägenhet och saknar sommarställe så tar man vad haver...

Sabi