Saturday 11 April 2009

Långfredagen i bilder



Så var den då här, den efterlängtade (?) påsken, för efter den ska väl vintern äntligen ge sig, eller? Vi vaknade till en vit värld igår, konstigt nog gladdes ingen åt den vitpudrade marken. Ni får ursäkta att jag tjatar om vädret hela tiden, men jag har verkligen fått nog av vintern nu!

Vårt påskfirande började redan på torsdag kväll med besök av vänner från Umeå och en blixtvisit av våra Ikeakurirer från Åbo. Tusen tack, Kitti och Nina, för de fina fårskinnen!

Igår var det så dags för fåralammet och memman som vi avnjöt i sällskap av min mamma. Idag åker maken och jag till skärgården för att hälsa på hans mamma. Resten av helgen är vi egentligen öppna för förslag, dock har jag lovat bjuda mamma på mat en gång till.

Glad Påsk!

14 comments:

LenaEva said...

SNö??? NÄ vad tråkigt! Förstår dig, här skiner solen från klarblå himmel just nu, Det luktar vår, Snart luktar det JÄTTE mycket vår, (min man ska köra gödsel....) SKa ta en bik o sätta mig i solen i lä en stund nu, skygglappar på, Det blåser lite kyligt än men Fåglarnas kör är helt UNDERBAR att lyssna till! stor varm Påsk-kram till dig Ingela!
/Lotta

syssi said...

Ingen snö mera! Krattade gården å klippte buskar, senare skall trädgårdsmöblerna ut och grillen. Hoppas snön försvunnit där å du får njuta av solsken. Va mysiga bilder du hade lagt in igen. Glad Påsk!

Jenny said...

Hej Ingela!
Snö?? Fy vad tråkigt!! Här har vi riktigt vårväder, hoppas ni får det snart oxå!!

Jättefina bilder du visar oss:)

Glad påsk!!

Kram Jenny

Mitt smultronställe said...

Snö!!!!! Tycker synd om er!! Vi har värsta vår värmen här....
Vill bara önska en glad påsk!

Camilla.

Kamomilla said...

Snö... bläh då!!
Vi har besökt korpo idag, och amalias hem förstås. Fick ju något smått med mig också. :D Vi drack kaffe på terassen idag och jag tänkte på er och ert besök ifjol...

ginga said...

GLAD PÅSK PÅ ER ALLA 4. N og har en del snö smält bort idag det har varit +grader också här

Hem och Lycka said...

Nämen ojdå, snö! Förstår att du längtar efter våren. Här har vi haft underbart vårväder nu några dagar.

kram och glad påsk

Stjärnor & Champagne said...

Usch snö= inte avis på er...
Här är det verkligen vår, fniss....Ser ut som ni har en riktigt härlig påsk.

Kram Anne

Helenas Hem -Om livet på landet said...

Hej! Mitt första besök här. Fin blogg -måste kolla runt mer! :-) Jag tjatar också om vädret...men det är nog för att du och jag vill ha VÅR och SOMMAR och att vi blir gröna av avund på alla fina vårbilder som visas på bloggar här och där! :-)

Kram
/Helena

A home far away said...

Hoppas att påskhelgen varit underbar med god mat och fint väder!

Kram Gunilla i Singapore

Nicole said...

Men nu har ju snön smält trala...Strålande sol ;)).
Härliga påskbilder! Skönast är det då man inte har en massa planerat utan får ta dagarna som de kommer!
Trevlig fortsättning på påsken!

trollmor said...

Ja snö har vi också fått här nu.
Totalt onödigt.Igår em kom då äntligen solen.Hoppas den kommer idag också.
Härligt fina påskbilder du visar.
kram ewa

StrandviksVillan said...

Tittar in för att önska dig en härlig fortsättning på påskhelgen!

Ja, visst blev man lite less när man såg snön, men nu är det ju superhärligt ute! Ska gå ut och gå till barnens farmor nu och imorrn ska vi till mommo och moffa. Annars har vi inget planerat, vilket är skönt.

odin said...

Här kom solen till slut igår som metrologerna utlovat. Så humöret blev på topp och glädjen och vårkänslan inbefann sig. Gubben och jag åkte in till byn och deltog i påskbras eldandet där i går kväll. Fanns så många små söta påskhäxor vid brasan att jag började sakna vår trollunge jättemycket. Men jag njöt oxå av alla dessa härliga ungar:-)