Monday 4 May 2009

Dagens jubilar

Idag fyller min snälla, gulliga mamma sjuttio år. Hon är den bästa mamma man kan tänka sig. Trots alla hälso- och andra bekymmer hon haft sedan hon var mycket yngre än jag är idag, har hon alltid orkat hålla humöret uppe. Hon är min stora förebild. Jag önskar att jag också hänger med på samma sätt när jag kommer så långt i "utvecklingen" som hon är idag :-)


För ett år sedan hade nog ingen trott att jag skulle dekorera muffins med rosa och lila hjärtan...

Ni kan säkert förstå hur glad jag blev över att också få en present på mammas födelsedag? Tack, snälla Maria, du är så omtänksam! Korgen med de fina krukorna och blommorna passar helt perfekt in i vårt uterum!

Av mamma (tack, mamma!) fick jag en glasskål som tack för kalaset. Den lilla skålen hittade nu hem till sin mamma, som jag fått av min mormor i tiderna. Skålarna hör till serien Apila (klöver) som fram till 1985 tillverkades av Nuutajärvi.

18 comments:

Maja said...

Ser ut att bli ett fint kalas. Hälsa och gratta mamma från mig också!:)

syssi said...

Kan bra förstå att kakorna tog slut, ser smarriga ut:) Va fina gåvor du åxå fick, härligt. Din mamma ser så god å glad ut, Gratta henne.

trollmor said...

oj vad jag blev sugen på allt gott du visar upp.Äldre människor imponerar mer och mer på mig.Dom är helt fantastiska.Vackra skålar.
Det är så fint med skålar på fot.
Har själv en del hemma.
kram ewa

Galleri MochB said...

Din mamma är säkert också glad för att ha en sån snäll och omtänksam dotter... :O) Så söta skålar du fått!

mamma said...

Tack till alla snälla bloggare, och till Ingela och hennes familj. Jag har den bästa dottern man kan ha, hon alltid ställer upp för mej, hon är värd mycket mera än en skål!

Unknown said...

Grattis till din mamma! Vilka godsaker du har gjort, mmmm...! Så duktig du är att fixa! O fina pressenter har du också fått. Ha en bra start på veckan. Kram Lenita

Livet på Sjögård said...

Grattis till din Mamma! :)
Kalasbordet ser mumsigt ut... Och mera skålar har man altid användning för :)

Ann-Catrin said...

Oh tänk du och jag har nästan lika gamla mammor.. min fyller 70 nästa år!
Underbara bilder på allt gott.. snålvattnet börjar nästan rinna till här..
Och vet du.nu fick jag veta om dina söta skålar.. har en likadan jag med

Stort grattis till din fina mamma
kram
A-C

Jenny said...

Hej Ingela!
Åh vad din mamma ser gullig o snäll ut!! Hälsa henne o gratta på den stora dagen:)

Jättefina blommor o skålar du fick!

Muffinsen ser smarriga ut!
Kram Jenny

LenaEva said...

Jag önskar stort grattis till mor=)
O verkligen JÄTTEfina skålar!!! Råkar du bli trött på dom så kan jag ge dom nytt hem!
HA det underbart=)
KRAAAM

Kamomilla said...

Hon ser så snäll o go´ u, din mamma! :)
Grattis till henne från oss!

Apilaskålarna är fina!

Liljas Corner said...

Den där serien tycker jag så mycket om... Men den är säkert svår att få tag på!

Din mamma ser både söt och finurlig ut :)

Stjärnor & Champagne said...

Vilken härlig mamma du verkar ha och vad fina presenter du har fått.
Stor kram Anne

Tess på Tilda och Mamma said...

Åh vad mycket fint du har bakat. Och vilka underbara glasskålar.
Tack för dina underbara ord hos mig.
Ha en bra vecka.
Kram Tess

Sabina said...

Din mamma ser verkligen go och snäll ut! Så rosa och lila hjärtan är nog på sin plats :)
Fina saker du har fått! Ni hade av allt att döma en härlig dag.

Tack för snälla ord om reportaget. Läser du också ÖT för det stod ju inte i Vbl?

Kram Sabina

StrandviksVillan said...

Grattis i efterskott!!

Mums så mycket gott du dukat upp! Faktiskt tänkte jag det nyligen att du ändrat stil ganska mycket sen jag började "hälsa på" hos dig och dina foton har också blivit mycket vackrare.
Så fina presenter du som värdinna fick, lyckost!!

Anonymous said...

Hej!
Hälsa din Mamma ett försenat Grattis,kom in på din blogg via en annan och fick se din Mamma som ja kände igen från våra träffar.
Margaretha i Närpes

Taina said...

Grattis till din mamma på hennes 70-års dag! Hip Hip Hurra! Min mamma var min förebild...
Kram!