Saturday 30 May 2009

Skolavslutning

Idag har jag tänkt skippa allt vad dietfunderingar är, för vi kommer att gå på fyra studentkalas här på vår korta vägstump. Vi uppvaktar ytterligare tre studenter, men måste skippa deras kalas p.g.a. avståndet och det korta dygnet. Bättre kalasväder kunde dagens jubilarer inte ha fått! Ett stort grattis till alla som firar sin examen idag!

Jag är väldigt försiktig med att ta in blommor från trädgården, dels för att våra gossar är pollenallergiker och dels för att jag själv inte tål starka dofter inomhus. I uterummet kan man dock ha lite blommor i vas, för där vädras det friskt hela tiden. Av någon anledning är inte heller sönerna särskilt ivriga att sitta där med föräldraskapet om kvällarna. Kanske det blir annat sedan där gamylerna börjar åka till stugan stup i kvarten.



10 comments:

Taina said...

Studentfirandet i Finland är ju så stort! Sedan är det ju helt annat än i Sverige. Där blir de inte studenter "på riktigt" eftersom studentskrivningarna i Sverige upphörde i slutet av 60-talet.
Beundrar dina vackra bilder från uterummet, mmmmmm.
Kramen!

Kamomilla said...

Halloj!
Bokstäverna köpte jag i Mosters inredningsbod i Pargas. De hade inga i:n så jag fick inte ihop ett Kamomilla, vilket jag velat, men hon sa att det kommer i bokstäver senare. :)

Angående en resa norrut i sommar så, ja, det vet vi inte än. I något skede invaderar syrran holmen och då kanske vi hittar på något annat. Men då borde vi ha hundvakt. Får se... :)
I år har jag i alla fall semester i juli :)

StrandviksVillan said...

Supersöta bilder!
Vi har också haft en fin examensdag idag :)

Unknown said...

Hej!

I ditt inlägg hos Kamomilla funderade du på bokstäverna. De finns hos oss på Mosters inredningsbod i Pargas. Bokstäverna är ca 7 cm höga, priset på dem är 1€/st. Efterfrågan på dem har varit stor, vill du att vi plockar ihop ett ord/en fras och sänder iväg den till dig? Som Kamomilla skrev så fattades I men kommer med vår restveverans i juni.

Kramis,

Stjärnor & Champagne said...

Vad härligt med skolavslutning..Här slutar barnen den 11 juni..

Kramis anne

Sabina said...

Vilken söt liten hylla du har i uterummet... var har du fyndat?
Ja, det har varit toppenväder i helgen, för alla examensfirare! Vi hade inte ett enda kalas att gå till (tack och lov :) )
Ha en skön vecka!
Kram S.

syssi said...

Tänk att för en gångs skull var det härligt avslutningsväder. Inte skall man tänka på kalorier när de e kalas:)

Signe 1 said...

Fiina bilder!!:-) Du! Min man är ju Brucefanatiker, han ska se alla tre konserter nu i sverige, hihi... Ha så kul på konserten du oxå:-) Kram Sofia

trollmor said...

Härliga bilder från din trädgård.
Här skyndar jag långsamt men det blir något varje dag.
Vad kul att få åka iväg och höra på Bruce ! Det blir nog kanon.
Idag är det normalväder igen, blåsigt och lite kallt i luften.
Jobbar hemifrån idag med diverse papper och sånt.
kram ewa

RockMom said...

Jag var åxå tvungen att glömma dietfundringarna. Enormt vilka mängder man har tryckt i sig i helgen. Men nu är det ju vardag, och man får ta nya tag :)