Friday 17 July 2009

Babynytt och annat

Igår begåvades vår släkt men en sprillans ny liten flicka. Hon är så efterlängtad och hjärtligt välkommen till världen. Lycka till på färden, lilla vän!

Det har varit ett himla tjat om mojitos den här sommaren, och nu hade vi äntligen ingredienser hemma och tid att fixa oss varsin sådan. Så här i efterskott kan jag konstatera att jag borde kört mixern en liten stund längre, för myntastrimlorna spreds överallt i munnen och vi såg ut som aliens i käften efteråt. Smaken var det dock inget fel på!

Jag har rumsterat om i svärmors kök och plockat hem lite grejs därifrån. De ska så småningom (läs alldeles snart!) hamna i mitt utekök. Maken (den bästa tänkbara) har rynkat på ögonbrynen, klättrat på stege, skuvat och donat i dagarna två, och nu är köket fem före färdigt att tas i bruk! Hipp hurra!



I förmiddags kom jag mig äntligen för att skörda spenat, men jag var visst för sent ute, för det fanns inte mycket att ta vara på i spenatlandet. Att jag aldrig kommer ihåg att det är för sent när spenaten väl börjat blomma. Jag måste skriva upp det på näsan nästa år. Näsan är ju så stor, så jag borde se texten om den står där! Dillen var precis mogen att skördas. Jag brukar vara sent ute med den också.


Hur snäll postutdelare har du? En sådan här fick jag på posten idag! Fast det är ju inte postutdelaren jag ska tacka, utan snällaste Ann-Christine som skickat den till mig. Tusen, tusen tack! Både färgen och budskapet är som gjorda för mig!

2 comments:

StrandviksVillan said...

Här var det snabba puckar med uteköket minsann!! Längtar förstås efter bilder sen ;)
Jag har en överlopps bänk (snart) som kunde agera utekök... Fast jag som är så praktisk av mig så använder nog säkert ändå hellre inneköket, vi har ju altandörren bredvid köksbänken hur som helst.

Bara säg till om du behöver fler kuddar! KRAMIS!!!

Galleri MochB said...

Finfina saker till ditt utekök!! Du kunde ju fotat aliensmunnarna också ;O) Såg ut som en riktig hälsodrink... Ha en skön helg!