Friday 9 October 2009

Fredagshälsning

Hörni, go' vänner, det tar nog ett tag innan man blir överens med en sådan här kamera, så väntar er inga storverk i fotoväg inom de närmaste tio åren ungefär. Felet med mig är ju att jag inte riktigt har tålamod att sitta och läsa manualen, och ska sanningen fram har jag inte ens haft tid att öppna manualen överhuvudtaget än. Visst har jag knäppt en del redan, men här finns ju inget kul att visa. Ni har ju sett allt redan. Okej, ett par bilder från köksfönstret kommer här. Notera mina nya elljustakar från Clas Ohlson. Det yppades åsikter om att det är för tidigt att julpynta, men så ljusen inte lyser, är de ju inte så juliga, eller?


Sönernas ettårsfoton står på byrån i sovrummet. Det är ett tag sen dessa togs. Jag har trott att det bara är på barnen man ser att åren blir fler, men nog ser man att mor i huset också blitt äldre och fått rynkor. Fast själv tycker jag ju att det är vackert med rynkor (inte nödvändigtvis på mig själv, men på andra) och att de ger ansiktet karaktär. Det skulle aldrig falla mig in att spruta något främmande ämne i ansiktet för att släta ut rynkorna, men jag dömer inte dem som gör det. Själv har jag ju liksom andra pengahål att stoppa mina surt förvärvade slantar i :)


Här är ett litet prov på vår nya macrolins. Det är maken som fotat en rucolablomma:

Hoppas ni alla får en skön helg och att vädergudarna står oss alla bi. För oss blir det vedjobb i skogen imorgon. Suck.


12 comments:

Vekarus said...

Suloisia ovat pojat ja kauniilta näyttää äiti!

Ihanat kynttilät, meillä on vähän samanlainen Ruotsista ostettu kynttelikkö neljällä kynttilällä.

Voimia puuhommiin!

Meilläkin on alakerrassa lattialämmitys ja se on ihana!

StrandviksVillan said...

Men hörru du! Har du varit och köpt ljusstakarna som jag ska ha!?
OM jag hade såna skulle jag också ställa fram dom redan nu :) Jag tycker inte att dom är så juliga då de bara har två ljus, om det varit fem eller sju - DÅ hade vi snackat julpynt!

Jag har åtminstone inga bekymmersrynkor än, bara skrattrynkor, hihi!

Oooh vilken makrobild!!
Sånt objektiv vill jag också ha... nångång.

Trevlig helg till er mrs and mr Alegni :)

Hanna said...

Haha, du e värre än mig du :D
Snygga stakar! Tror vi måste åka på classe ;)

Åh, en ny kamera vill jag oxå ha!!!

Trevlig helg!
Kram Hanna

Livet på Vestergård said...

Vad fint du har det i köksfönstret! De ljusstakarna tycker jag man kan framme hela tiden.
Jag har ingen macrolins till min kamera ännu, men det står på min önskelista :o) Lycka till med vedjobbet i morgon och ha en bra helg !

♥ Fyra årstider said...

Häftiga och fina ljusstakar.
Kram Lotta

Kamomilla said...

Öu jees! Fina bilder blir det ju, macron är förträfflig! och kamerans ägarinna är vacker! :)

Signe 1 said...

Håller med, vilka fina ljusstakar, jag gillar!! Usch, jag vill oxå ha en NY kamera!!:-))Hoppas du haft en lovely kväll, kramen Sofia

Nyanser av vitt said...

Vilka fina ljusstakar...kanske ska besöka Claes då...
Ha en fortsatt trevlig helg
Kram Agneta

Teija said...

Voimia puuhommiin! Se on ihan mukavaa puuhaa, ja kivahan puita on sitten poltella parin talven päästä.

Mä niin kans haluisin uuden kameran, ja mies meillä mua patistaakin sellasta hankkimaan. Katsellaan, ehkä joulun jälkeen?

syssi said...

Samma inlärning på gång här. Mitt livs första digikamera å en manual på 147 sidor *pust* lite testa har jag nog men de tar nog sin tid innan mina bilder blir så där hurja fina:) Rynkor e livserfarenhet! Ljusstakarna e fina å inte alls för juliga. Ägarinnan e så fin hon me:)

Liljas Corner said...

Visst är det vackert med rynkor, dem ska man inte gömma. Och inte är ljusstakarna julstakar, inte :) Fina!
Hmm, jag håller på och testar en lånad systemkamera och bestämde mig i morse för att den tar rätt bra makrobilder utan makroobjektiv. Men din sista bild bevisar motsatsen! Var ska jag hitta alla pengar jag behöver...
Ha en bra skogsdag!

Louise said...

Jag tycker också att rynkor är vackert - så det så ;O)
Vilka fina bilder. Tänk vad du kommer att kunna åstadkomma med din macrolins och andra finesser...
jag satt just och svor över mina senaste blogginläggsfoton - som är så suddiga BLÄ.
Nu är säkert skogsjobbet över så att du får ta det lugnt resten av helgen.
ha det bra!