Saturday 7 November 2009

Vinter?

Imorse vaknade vi till ett vackert (men ändå äckligt) vinterlandskap. Det var häftigt att gå ut i uterummet, för det såg helt annorlunda ut än tidigare där ute. Det var nästan som att stiga in i en gammal svartvit film. Kamerorna skulle genast fram och där stod vi i våra morgonrockar och sköt bilder tills vi höll på att frysa tassarna av oss, gubben och jag.


Inte blev det lättare för händerna när vi strax efter frukosten åkte iväg till skogs. Efter fem minuter var handskarna dyblöta, och det var lagom roligt när man visste att man hade många timmars jobb framför sig. Händerna har inte tinat upp ordentligt än, men vi ska strax bada bastu och ge dem lite värmebehandling, så månne de inte repar sig då.

Ha det gott i novemberkvällen, bästa besökare!

21 comments:

Lena said...

Va mysigt det ser ut! En kopp varm choklad där och lyckan är gjord :)

Louise said...

Vad ni är duktiga som grejar med skogsjobb i detta väder!!

Teija said...

Mä en sit taas tykkää tästä mustasta maasta ja tihkusateesta, lumi toisi edes vähän valoisuutta?
Koetahan kestää, kevät on kuitenkin kohta taas :)

Vekarus said...

Voi kurjuus! Toivottavasti kätesi ovat jo lämmenneet! Joko olette kohta saaneet kaikki metsätyöt tehtyä?

Livet på Vestergård said...

Så vackert! INTE äckligt alls :)
Hoppas ni har tinat upp nu efter skogsjobbet.

Lyckoslanten said...

Den här snön varar väl knappast länge. De snötäckta träden är ett minne blott. Hoppas att du inte blir sjuk nu efter nedkylningen. Bastu och varm dricka gör säkert susen! Vi har njutit av vårt uterum heela dagen och kvällen. Ha nu en skön söndag i morgon!

syssi said...

Hoppas du har tinat upp i bastuvärmen å även fått något värmande innanför västen :)

StrandviksVillan said...

Jag tyckte det var underbart vackert! Vitt och rent :)
Nåja, det blir nog inte långvarigt...

Vilken tur att ni slipper bli våta i uterummet åtminstone ;)
Ha en fin farsdag imorgon.
Big hug!!

Stjärnor & Champagne said...

Oj vad snö ni har fått...Vi har bra grått och trist och blött. Kan tänka mig att det är svårt att köpa till äldre. Dom mindre vill ju oftast ha lite lego osv....Hoppas att ni har tinat upp efter bastun hihi...

Kram A

Nyanser av vitt said...

Ja det är får i inredning jag gillar. Riktiga får nja....
Vi har ingen snö ännu men det är nog nära nu
Kram

trollmor said...

Åh vad fint och mysigt det ser ut.
sv, tror att det är svininf.han fått för han har varit riktigt risig.Tror aldrig jag sett honom så sjuk sedan hans njurar strekjade en gång.Tyckte jag hörde honom grymta i natt!!
Själv var jag ju knök förra veckan men bara med lätt feber och konstig om det är från mig vet man ju inte.Själv blir jag sällan jättesjuk.
Kramis ewa

Livet på Sjögård said...

Ja, en kopp rykande kakao/te, samt en varm mysig tröja och en filt och en bra bok/tidning. Vad vore härligare än det? :)

Det ser nog jättefint ut! Hur mysigt som helst!!

soppor ur ett äktenskap said...

Vilka fina bilder! Det är en tid sedan jag haft tid att snurra runt i bloggvärlden och konstaterar att det hänt en hel del också på din blogg sedan sist!

Hon i soppan

Anna-Malin said...

Hej!

Jag hittade hit via en annan blogg och ville lämna en hälsning.

Vilka vackra bilder på snön...Jag längtar, även om den inte brukar ligga kvar här hos oss i södra sverige.....

Gillar din hussamling.....

Nu ska jag kika vidare här inne!

/Anna-Malin

Signe 1 said...

Men wooow så vackert och vilka fina bilder!! Uterummet är hur mysigt som helst! Och vad ni sliter! Ta hand om dig och ha en fin dag, kramar Sofia

Funccis said...

Vackra bilder, mysigt! Tack för din påhälsning och grattisarna! Visst känns det fint med så många härliga barnbarn! Dom är så ljuvliga, alla på sitt sätt, små personligheter.Man blir så varm i hjärtat av att "vara en länk i kedjan"! Tacksamhet är vad man känner, allt annat mister sin betydelse med ett litet liv i famnen.

Jenny said...

Hej Ingela!

Åh vad mysigt det ser ut!

Där kan ni sitta o dricka varm glögg o njuta av vinterlandskapet utanför:)

Låter härligt med ett bastubad efter er skogstur!

Ha en trevlig söndag allra goaste bloggvän!!

kram Jenny

Helenas Hem -Om livet på landet said...

Såååå mysigt det ser ut!
Vi har än så länge ingen snö alls. I fjol vid den här tiden så var det helvitt, så det kanske inte är så långt kvar.

Mysigt med bastu.
Ha en toppen söndag
KRAM

Annika said...

HEEEEEELT UNDERBART!!
Vad det lyser UPP, och vad VACKERT det är!!
Där skulle jag gärna vilja sitta och titta ut och fundera!
Undrar hur min 91åriga mormor i Närpes gillar de hela? Det blir att ta på broddarna när hon ska till "boden" nu...
Kram!!

Hannasvirrvarr said...

Vilka superfina och stämningsfulla bilder. Jag tycker vinterlandskap är så vackra. Och husen i förra inlägget, det är för ljuvliga. Speciellt i mörker med ljusen tända. Härligt! :)

C said...

Vad mysigt det såg ut i ert uterum! Det är vackert med snö, även om det inte är så kul när den smälter...
Kram, C