Friday 19 March 2010

Videkissar

Jag måste väl varva matinläggen men något annat så ni inte ska tro att allt vi gör här i huset är att äta. Fast äta bör man, annars vet ni ju hur det går...

Häromdagen när jag satt inneute i solen, passade jag på att knäppa några bilder på min variant av videkissar, de som står där i uterummet. Dessa får ingen allergiska besvär av, även om de kanske inte hör till den vackraste varianten kissar.


Imorgon blir jag bjuden på middag ute (alltså på restaurang, inte utomhus) av en mycket god vän. Imorgon kommer också mitt sista matinlägg för den här gången. Tror jag ;-)

15 comments:

Monica said...

Ja, det var en bra variant av videkissor. Tror att vi alla får göra våra egna i år, för så mycket snö som det är kan ingen hämta dem ur dikesrenarna. Jag har i alla fall inte sett några kissor än.
Ha en trevlig helg!
Kramar Monica

Sabina said...

Vad härligt att bli utbjuden på mat. Min väninna ringde även nyss och bjöd oss dit på mat imorgon.
Du får gärna komma med fler matinlägg, för äta bör man, och får man inspiration till nya rätter är det synnerligen trevligt.
Trevlig helg!

Tigris Predikantan said...

Så praktiskt! Och fint*ler*
:)

Sabina said...

Då är du VERKLIGEN värd en middag efter det (vi ska bara planera en södernresa under middagen...)

Ann-Catrin said...

Den varianten var väldigt vacker i allafall.. även om man föredrar de mjuka och riktiga

här ligger snön fortfarnade meterdjup nästan i trädgården...

Mysigt att gå på restaurnag.. behöver du efter allt du lagar hela tiden.. jag har i allafall inte tröttnat på dina matinlägg för de ser så himla goda ut!!

ha en fin helg vännen
kramar
A-C

Lyckoslanten said...

Ja se sådana videkissor har jag aldrig sett förut och inte har jag kommit på att laga dem själv heller! Även om jag åt på restaurang med en son för någon dag sedan skulle jag gärna bli utbjuden i morgon. Det lär inte ske, så då kan jag njuta god mat a la Ingelarecept! ♥

Karin Lindström said...

Hej Ingela!

Ville bara snabbt kika in och önska dig en härlig helg! Nu inser jag ju att jag måste komma tillbaka när du tipsat om så många recept, vad roligt! Vi har legat sjuka hela veckan. Idag är barnen lite bättre, men jag känner mig nästan sämre. Fy vad det är trist!

Ha det bra och vi ses igen!

Kramar
Karin

Ps "kissarna" är underbara!

Livet på Vestergård said...

Så söta videkissor du har. De där skulle t.o.m min man klara av eftersom han är allergisk.
Vad roligt att bli bjuden på mat ute!
Vi ser fram emot fler matinlägg.
Ha en skön fredagkväll.Kram Kicki

Hanna said...

Åååh, vad hungrig jag blir! Har kikat på dinna matinlägg :D
Sitter här och väntar på att maken ska komma hem med stans bästa burgare, får duga idag :)

Det var fina videkissar tyckte jag!

Ha en skön helg!
Kram Hanna

Nyanser av vitt said...

Söta små videkissar...vilken god mat du gjort. Så kul med nya tips.
Jaaaa det är klart det går att byta lådorna om de har samma storlek :O)
Ha nu en underbar helg vännen
KRAM

Huset vid ån said...

Hej svejs! Vad roligt att bli bjuden på middag. Hoppas att ni får en trevlig middag. Dina "videkissar" ser så fina ut. Önskar dig en trevlig o skön helg! Vårkramar till dig. Therese

Gugis Pärlor said...

En mycket hållbar variant av videkissor! Det är alltid kul att bli uppassad på restaurang så njut av middagen!

Kram

♥ Fyra årstider said...

Å vad söta!!
Kram Lotta

syssi said...

De va en jättefin variant av videkissor:)

Anonymous said...

Cool ide´!
Ljuvliga kissor och underbara bilder!


fin fredag!