Sunday 25 July 2010

Nygammalt

Vårt hörnskåp på stugan har fått en hel del ny inredning i sommar. Det är roligt att förnya sig, trots att prylarna är gamla.







Det mesta kommer från makens barndomshem. Svärmor var dock absolutist, så snapsglasen kommer från ett annat hus - min mosters. Hon tömde sitt hus förra hösten inför flytt till en mindre lägenhet. Champagneglasen i bakgrunden har jag haft sedan studietiden.

Vi är på stugan nu, maken och jag. Vi sov alldeles för länge nu på söndag morgon, så jag är halvdöd i ryggen. Nu väntar vi på att regnmolnen ska dra förbi så vi får sol till hemfärden. Imorgon ska jag på bloggträff igen! Den här gången ska jag träffa helt andra bloggare än förra gången, men mer om det senare. Have a nice Sunday!

12 comments:

Signe 1 said...

ska du oxå på bloggträff!!:-) vad skoooj!! då får v göra allt smaskigt av varann sen då, hihi...

fina saker ni har på hyllorna, kul att kunna bevara allt gammalt!! och vilken ordning du verkar ha vännen!:-)

kramisar

Louise said...

Mycket fint på hyllorna! Gillar blå-vitt såhär sommartid och på stuga :) ha så kul på bloggträff!

Kamomilla said...

Härliga saker på hyllorna, ritiga skatter :)

StrandviksVillan said...

Så ska det vara på en sommarstuga, man ska ha grejer man gillar där också! Inte bara dra dit en massa gammalt skrot som man inte längre vill ha hemma! Jättesnyggt på dina hyllor.

Ha en trevlig träffis - jag vet med vem ;)
kramkram!

Lyckoslanten said...

Tänka sig vilka snygga föremål du har i hörnskåpet på villan!
Du är verkligen flitig och utnyttjar all den tid som ges dig, så det gjorde säkert gott indirekt med sovmorgon även om det känns utanpå en stund!
Ha det gott med träffisarna! ♥

Nette Cecilia said...

Fina saker i ditt skåp,blåsippa som jag är så kunde jag inte annat än reagera,ha det så bra på träffen ,Nette

Gugis Pärlor said...

Suck! Om jag ändå kunde ha lika snyggt och prydligt i mina skåp som du har i ditt!? Ha en kul träff imorgon!

Kram Gugi

Helenas Hem -Om livet på landet said...

Där såg det ut att vara ordning och reda. :) FINT! Älskar ju gamla prylar och helst med historia bakom.

och vilken söt 1-åring som du visar nedan!!! :)

Ha det så bra!
KRAM

Penni ja Lilli said...

Oi hienot nuo vanhat puristelasikermakko/sokerikko...
Pariskunta näyttää niin onnellisilta tuossa vanhemmassa postauksessa ;0) Mukavaa kesää teille!
Minna

syssi said...

Vilka nostalgiska minnen de kärlen väcker:)

Moster och jag said...

Många fina kärl du fyllt ditt hörnskåp med. Verkligen roligt med gammalt porslin.
Hoppas ni får en trevlig bloggträff!
Kram!!

Liljas Corner said...

Det passar så fint med blåvitt på stugan. Hoppas du hade en trevlig bloggträff, det låter spännande! :)