Wednesday 1 September 2010

Kärleksmums

Idag firar vi bröllopsdag, min älskling och jag. Det är 20 år sedan vi lovade varandra evig trohet and all that jazz. Och vilka underbara 20 år sedan! Inte en dag har jag ångrat det jag lovade i kyrkan den dagen, bättre gubbe hade jag inte kunnat få. Okej, han kunde väl ha varit lite förmögnare, men man kan ju inte få allt...

Vi firade med en ypperligt god middag som bland annat bestod av innerfilé av får. Till efterrätt åt vi tårta som blivit över från gårdagens kalas, och till kvällsmål har jag dukat upp med lite choklad på mitt nya våningsfat som är inköpt idag medelst pengar jag fick igår när vi firade min bemärkelsedag.

27 comments:

Nette Cecilia said...

Grattis till årsringen o bröllopsdagen, kram Nette

Monica said...

Grattis på bröllopsdagen och födelsedagen! :)
Kram Monica

Bella said...

Strot grattis på er bröllopsdag!! Hoppas ni får en riktigt mysig kväll tillsammans :)

Många kramar Bella

Mia said...

Oj vad mycket godsaker och så fint våningsfat. :)

Grattis till både det ena och det andra. Helt fantastiskt, 20 år! Säkert ungefär lika många årsringar du firar... :P

Kram Mia

Skogsdoft & havsbris said...

Ett stort grattis till er båda! Låter som om ni firat kungligt, som sig bör efter 20 år som gifta! Önskar er många lyckliga år framöver också!

Tigris Predikantan said...

Gratulerar i dubbel bemärkelse!
:)

Vekarus said...

Onnea teille molemmille! Ihanan vadin olet hankkinut!

Ulrika said...

Stort grattis till Er <3

Och tårtfatet är gårr znygg ;)

StrandviksVillan said...

Congratulations - again!!
Jaa, du verkar verkligen ha en riktig tio-poängare till karl :)

Ooooh så vackert fat!! *dreglar på tangentbordet men inte åt chokladen*
Och duken!! Den bara måste jag ha också!

Tack snälla för ditt sms idag!
Stor kramis!

Moster och jag said...

Grattis till er båda på bröllopsdagen!

Vilket fint våningsfat du köpt...chokladen ser också riktigt mumsig ut.
Hoppas ni fått en riktigt härlig dag tillsammans! Kram! Maj-Gun

Nilla Q said...

Grattis till er!

Mmmm vad gott med en massa choklad! Nu blev jag sugen....Tur att affären är stängd!

Kram pernilla

Jenny said...

Hej Vännen!
Oj, här hade jag missat flera inlägg! Börjar med att säga att bilderna på Ian blev jättebra, vad snygg han är;)
Fortsätter med att säga grattis i efterskott på födelsedagen o slutligen säger jag stoort grattis till världens bästa Mr och Mrs Alegni på er 20-åriga bröllopsdag!!

Kraam Jenny

Maja said...

Wohoo, grattis för alegni och gubben!:D

Hannasvirrvarr said...

Härligt att höra! :) Och fint kakfat!

Galleri MochB said...

Firanden avlöser varandra här inne :O) Grattis! Härligt fat att bjuda gubben på choklad av...

RockMom said...

Grattis än en gång. Jag hoppas att jag åxå kommer att få möjlighet att fira 20-årig bröllopsdag

Gugis Pärlor said...

Kalasen duggar tätt hemma hos er! Grattis så här i efterskott! Tårtfatet är urläckert, försöker så gott det går blunda bort chokladen ;OD

Ha en fin dag!

Kram Gugi

syssi said...

Tjusigt kakfat! Det kan ni ju använda vid bröllopsdagarna framöver:)

Signe 1 said...

grattis i efterskott till era 20 år som gifta vännen!!! länge leve kärleken, hipp hipp hurra!!:-))

stora kramen s.

Annies Blå said...

Hej! Tack för besöket i min blogg :). Och grattis (i efterskott) på bröllopsdagen! Så fina foton av godsakerna :)! Nu ska jag bläddra vidare här inne hos dig!

Kram/Annie

Liljas Corner said...

Grattis x 2! Eller 3, för man kunde väl säga grattis till det fina fatet också!

Apropå ditt inlägg tidigare, så var jag på rundvandring i Björköby igår. Jag funderade och funderade var ert f.d. hus kunde finnas :) Riktigt mysigt var det i alla fall för en som mest rört sig på vägen mellan bron och Svedjehamnen förr!

Huset vid ån said...

Grattis till Er bröllopsdag, mysigt!
Hoppas att Ni hade det trevligt!
Våningsfatet ser så fint ut!

Ha en trevlig Fredag! Kram Therese

Lyckoslanten said...

Jag har nog tänkt för mycket på dig och er nu i andanom, så jag trodde jag hade kommenterat! Stort Grattis till allt detta som är mycket värt att fira! Så härligt att ni fann varann och får samla årsringar tillsammans! ♥

Stjärnor & Champagne said...

GRATTIS GRATTIS hoppas att ni får 20 lika fantastiska år till, minst....Vad härligt. Det är inte ¨ånga som är som vi Ingela som fortfarande håller ihop med våra män:) Vilket fint fat som du har inhandlat, fin födelsedagspresent...Ha det bäst / Kramkram Anne

Odin said...

Grattis till Er två! Ni är nog som gjorda för varandra.

Kram!

Huset vid ån said...

Hej vännen! Tack för titten....Önskar dig en fin o skön hösthelg! Kram Therese

En vacker vardag said...

Försenade grattisar till båda högtidsdagarna!! Undrar just om du varit och handlat till Säde? Ett likadant fat fastnade nämligen i min hand där för ett tag sedan :) Jättefint tycker jag det är. Ha det gott!