Wednesday 22 September 2010

Tack!

Idag vill jag tillägna Odin och Syssi ett eget inlägg. Odin och Syssi heter egentligen något helt annat, men de kallar sig så på ett annat nätforum där vi en gång i tiden hittade varandra. Dessa två damer är trogna läsare av min blogg, och de lämnar vänliga och upplyftande kommentarer till nästan varje inlägg. De har mig veterligen inga egna bloggar där jag kan återgälda deras vänlighet, därav detta varma tack - direkt från hjärtat - idag.

Som ni alla ser, funkar glasskålen bättre nu. Efter en vecka finns det så här mycket godis kvar fortfarande!

Ett varmt tack också till Anne som förärat mig denna award:


Jag fick samma award för en tid sedan (här), och har redan listat tre saker som står mig nära hjärtat, men en ny bild kan jag alltid bjuda på - en 5,5 år gammal bild på tre glada gossar som förgyller mitt liv varje dag:

17 comments:

syssi said...

Tack själv för en fin blogg, jag blir ju alldeles rörd. Månne de e innehållet som e fel sort;)

alegni said...

nä, syssi. innehållet är det inget fel på, men för första gången i världshistorien lyder alla mig när jag säger att man bara får ta en om dan... ;)

LenaEva said...

Är du säker på att de inte har köpt egna godisar och fyller på lite då o då för att blidka mamman? ;-) eller göms det en råttfälla i botten?!
Vackert är det iallafall=)

Helenas Hem -Om livet på landet said...

Vilket fint inlägg!!! :)
Fin bild på dina 3 älsklingar!
KRAM

Skogsdoft & havsbris said...

Fint inlägg! Visst är det tur att det där andra forumet finns, utan det skulle jag inte sitta här idag och hade heller aldrig fått lära känna dig, alegni! :)
Tur att skålen funkar bättre nu, eller kanske *någon* lärt sig trolla dit mer godis i samma takt som det försvinner ur skålen? ;)

syssi said...

undrar som andra ifall dom har en gömma nånstans :)

Louise said...

Härligt med goda människor!!!

Vform said...

Grattis till awarden!
Härlig familj!

Njut av dagen som är din!

StrandviksVillan said...

Sån vacker bild!!
Vilken tur att skålen funkar nu ;)

Pojkarna har verkligen förändrats, men Hasse inte ett dugg!?

Hoppas det gick bra med ert trädgårdsprojekt idag!
kramis!

Gugis Pärlor said...

Jag borde skriva upp på önskelistan en välfungerande godisskål. Jag vill också ha en sådan ;O)BUMS!!!

Kram Gugi

Sanna said...

Vilket fint inlägg! Vilken fin färg på blomman och godiset! Ha en fin kväll!

Bella said...

Fina bilder du bjuder på idag och det måste vara bra karameller som "håller så länge" ;) Dem skulle behöva flytta in i min godisskål :)

Grattis till awarden du fina bloggvän den är du väl värd!!

Kramar Bella

Lyckoslanten said...

Härligt att tillägna dina trogna läsare detta inlägg och visst är det våra kära män, yngre och äldre som finns på de mest värdefulla fotografierna i arkivet! ♥

Jenny said...

Hej Vännen!
Tindra tackar för grattishälsningen, hon och Peter hade kikat på länken du skickade med:) Jag hade på känn att det skulle vara Kari Tapio, hihi!
(Hon tyckte att han var ganska "töntig" i den videon,jag sa till henne att det tror jag Ingela oxå tycker;))

Vad fina de är Mr Alegni o hans juniorer, riktiga snyggingar!!! :)

Stor kram Jenny

Stjärnor & Champagne said...

Raring vilken fin bild på dina 3 grabbar. Hoppas att du mår bra och kan säga att här blir det inget safta och sylta:)Vad rart skrivet till dina trogna följare...I like.
Stor kram A

Snäckskalsdalen. said...

Vi är helt överens märker jag när det gäller det här med blogger. Väldigt, väldigt knöligt.

Mitt stora problem är att när jag överfört bilderna till inlägget får de för sig att hoppa omkring, helt slumpmässigt, ibland ynglar dom av sig och blir fler av samma. Och markören kan jag överhuvudtaget inte manövrera, den lyder inte det minsta.

Och så tar det sån tid och bilderna har inte med sina nummer/beteckningar när jag hämtat dem från mina mappar och det är också dumt för jag brukar numrera dom så att jag får dom som jag vill.

Just nu är det inte så kul!

Kram Agneta

Odin said...

Tack själv för en underbar blogg och för att du är en sån härlig person. Blev verkligen rörd över ditt inslag. Färgrant godis i en vacker skål. Undrar hur länge en sådan skål skulle få stå framme här innan någon tömt den på innehållet. Har två gottegrisar i huset:-) Men godis kan oxå vara vackert som dekoration ibland. Just nu försöker jag få in lite höst i hemmet. Problemet just nu är vart jag skall ställa allt som jag inte vill ha att stå framme just nu. Tror det börjar bli lite för mycket prylar i mitt hem.

Tack för att du finns! kram