Monday 4 October 2010

Bloggträff III

Igår inföll den stora tystnaden. Det som fanns kvar av min röst när jag anlände till bloggträffen i Tammerfors i lördags, blev kvar någonstans i regionerna av Näsijärvi eller grannsjön Pyhäjärvi. Jag misstänker att familjen njöt av tystnaden igår...

Bloggträffen ja. Vid sjutiden på morgonen äntrade Lilith  och jag en abonnerad buss som gick till Ikea i Tammerfors. Vi sprang igenom affären på 40 minuter och kom ut med en hel butikskärra fullastad med stuff. Tänk vilken förödelse vi hade kunnat åstadkomma om vi stannat i affären lika länge som resten av våra medresenärer, d.v.s. i sex timmar.


Klockan 12 blev vi upplockade av ett billass med bloggvänner, och lyckades - konstigt nog - klämma in oss med inköp och allt i Sabinas bil som styrde kosan mot stan och en shoppingtur. Vi varvade inredningsaffärer och hann också med en loppis innan magarna började kurra och dagens värdinnor Sabina  och Ullis  fann det för gott att avsluta shoppingen och se till att gästerna inte svimmar av hungersnöd. Det bar iväg till Sabinas söta kolonistuga en bit utanför stan. Vi var de första officiella gästerna sedan stugan fått en partiell ansiktslyftning, så vi kände verkligen oss hedrade. Tiden går alltför fort när man har skoj, så efter en god pastasallad och äppelpaj blev det rätt snart dags att tänka på returen. Vi hann nästan bli lite nervösa på vägen till bussen, men allt gick bra till slut och vi hann fram i tid. Med en minuts marginal. Men varför slösa bort dyrbara minuter på att sitta och vänta på avfärd i en buss när man i stället kan sitta i en personbil och garva med fem andra sköna damer i ilfart genom Tammerfors. :-D

Tusen tack för att ni bjöd in oss och på återseende!

Pink And White Dreams

Ullis inc.

Jag har inte begärt tillstånd att få visa era ansikten på min blogg, så meddela mig om ni vill att jag tar bort bilderna.

29 comments:

Jenny said...

Låter som ni hade det jättetrevligt på bloggträffen Ingela! Kan tänka mig att det var fint i Sabinas stuga:)


Hur är det med rösten idag då, har den kommit tillbaka??

Kraam Jenny

Ullis said...

Det är OK med bilderna.
Kul att få ha dej på besök!

Kram, Ullis

PS. Min röst är också borta, det blev sjukledighet & pratförbud tills i fredag... Blä!

Vform said...

Oj, vad trevligt ni haft det!
Alltid roligt med tjejträffar ... ;)

God fortsättning på veckan!

Odin said...

Verkar att ha varit en trevlig och lyckad resa med många glada skratt.
Så som du sa, ett gott skratt är bättre en att ödsla tid på att vänta i en buss:-)
Hur har du det med rösten idag?

Kram!

alegni said...

odin, rösten är bättre idag, men absolut inte bra. idag har dock lyckats hålla mig från att använda den desto mera i och med att det är relativt ödsligt i huset... ;)

Annika said...

Men vad kul med ännu en bloggträff för dig. Hela vägen till T-fors!!
Ser ut att ha varit toppen.
Men, hur har det gått med IKEAS planer att öppna i Vasanejden??? Det var ju minsann på g ett tag.
Vore ju perfekt om det blev då!
Kram!

En vacker vardag said...

Det låter som en perfekt dag! Man får vänta på ett inlägg om shoppingen då också kanske? Hoppas rösten återvänder snart.

Ha en bra start på veckan!

Unknown said...

Ja kul hade vi verkligen! Tack för sällskapet, trevligt att knyta nya vänskapsband

Kramis,

syssi said...

Bättre att ta ut allt till det sista, i bussen hann ni sitta på hemresan. Verkar som om ni hann med mycket roligt:)

Lyckoslanten said...

Det där såg ut att vara en förträfflig träff med inslag av spänning! Synd att rösten smet in på ett annat ställe bara, nåja kanske den hittar hem så småningom.
Tack för att du delar med dig! ♥

Pink and white dreams said...

Kul att du gjort ett inlägg om träffen. Helt ok med bilderna.
Kramisar Sabi

Anonymous said...

Vad kul att se kända ansikten på din blogg!!! Både Sabina och Ullis är bekanta från min dotters skola (SST)!! Har följt din blogg en tid och var så säker på att jag följer den i fortsättningen också!
Hälsningar från ett svettigt Abu Dhabi!!
- Ingela -

Anonymous said...

Vad kul att se kända ansikten på din blogg!!! Både Sabina och Ullis är bekanta från min dotters skola (SST)!! Har följt din blogg en tid och var så säker på att jag följer den i fortsättningen också!
Hälsningar från ett svettigt Abu Dhabi!!
- Ingela -

Livet på Vestergård said...

Vilken trevlig dag ni verkar haft !
Hoppas att du återfår rösten nu bara.
Bra ide´du kom på med vår altan ! :)
Kram Kicki

alegni said...

ingela > så trevligt! du är så hjärtligt välkommen tillbaka hit, inte minst för att du har så fint namn ;)

Moster och jag said...

Jaa, ni har säkert haft en trevlig dag. Roligt att få se bilder också. Det ser så fint ut i Sabinas stuga.
Hoppas rösten fortsätter att återvända.

Liljas Corner said...

Nej men va skoj ni måste ha haft! Men hjälp, kan tänka mej att ni hade späckat tidsschema! :)

Nette Cecilia said...

Tänk vad bra att kunna göra sin röst hörd via bloggen sådana här gånger,det var säkert en trevlig dag,kram Nette

Galleri MochB said...

Så mycket ni hann med! Önskar jag varit med, för jag kan tänka mej hur kul ni hade :O)

Louise said...

Ja det verkar som om bloggträffar alltid skulle vara kul! :)

Unknown said...

Låter som en riktigt trevlig bloggträff! Hoppas att rösten har kommit tillbaka! -det får ju inte vara för tyst i ditt hus från din sida ☺ Ha det så gott. Kram Lenita

StrandviksVillan said...

Häftigt!!
Förstår ni hade riktigt kul! :)

Nilla Q said...

Låter som en helt underbar dag! Hoppas rösten är bättre.

Kram pernilla

lyckobo said...

Ni verkar ha haft en fartfylld och spännande träff, kul! Hoppas du fyndade många fina saker som vi kanske får se snart!?

Ha det gott!

Signe 1 said...

Åhh vad musigt med bloggträff igen!! Ni verkar ha haft det helt fabulous!!:-) Stora kramen Sofia
Ps. Skickar du lite bullar hit, hihi...

Bella said...

Låter som ni hade en supertrevlig bloggträff!! Kul att ses och jag kan tänka mig att tiden bara springer iväg när ni ses :)

Hoppas din röst kommit tillbaka, är ju inget vidare att inte kunna få fram ett ljud...

Ha en ritkigt skön måndagkväll

Kramar Bella

Kamomilla said...

Vilket äventyr!!

Annies Blå said...

Det låter som en jätterolig och spännande bloggträff! Ikea på 40 minuter, det var inte illa ;).

Det lilla man ser av stugan på fotona ser verkligen snyggt ut, och "damerna" ser också ut som ett trevligt gäng :).

Kram/Annie

♥ Franska Liljan ♥ said...

Låter som en härlIg träff!

KRAM HELENA /FRANSKA LILJAN