Friday 8 October 2010

Texter




Såsom den som följt min blogg en tid säkert märkt, gillar jag texter och bokstäver. De senaste i samlingen ser du här. Texttavlan är skriven på min dialekt, och den passar i mitt tycke alldeles utmärkt just nu när språkdebatten går het i vårt land. Jag skulle ha lust att skicka texten till vår statsminister, men det är jag förstås för mesig för, och den handlingen skulle ju rimma illa men min uppmaning i skylten här nedan, den som nu hänger ovanför dörren i vårt kök. Den kan av vissa uppfattas lite stötande, men det ger jag blanka sjutton i. Lite attityd (och humor) måste man ju få ha. I min ålder.


19 comments:

Hannasvirrvarr said...

Haha, superbra texter båda två :) Och så skulle jag säga att den där bilden med bullareceptet är superfin. Skulle enkelt platsa i en bakbok :) Tror jag ska baka bullar i helgen!

syssi said...

Dom är bra:) Här i kiosken hänger skylten "In God we trust, others pay cash"

Linruz said...

Hihi så charmigt med texten skrivet på dialekt.
Vill önska dig en mysig fredag.
kram kram Lina

Vita små hjärtan said...

Mysigt meed skyltar och texter. Det gillar jag mycket!!!
Ha en fin helg.
Kram Agnetha

Livet på Vestergård said...

Bra talat! :)

Gugis Pärlor said...

Hihi, bra ordval! Trevligt med texter! Idag ska jag försöka ta mig i kragen och baka dina vetebullar ;O)
Hur lyckades stickningen, förresten?

Kram Gugi

Taina said...

Vad är det för het diskussion nu? Ta bort svenskan i skolorna eller?

Ja jag har märkt att du har tycke för skyltar. De är både fina och roliga!!

Kramen

StrandviksVillan said...

Skyltar är alltid kul och snyggt i inredningen!
Haha - dom där två var båda bra! :D

Det blev nog ett litet inköp idag, ett sött litet vitt väggskåp med metallhjärtan på dörren.
Men huuuur ska man få nåt fotat i detta ruggiga väder??
Nu ska jag ta en pysselstund tror jag :)

Kramelikram!

Lyckoslanten said...

Så kul! Jag älskar norrbyggsdialekterna. Jag är till hälften purmobo. Bra text och bra skylt! Man ska aldrig acceptera otrvligheter, allra minst om personen får kliva in i ens kök! Attityd, humor och en stor portion självironi kryddar livet! Ha en skön fredag! ♥

En vacker vardag said...

Trevliga skyltar! Undrar om den nedre skulle bita på en 3-åring? Vi har haft brinnande diskussioner kring ätandet idag :) Den andra kunde gott platsa åt statsministern tycker jag :) :)

Ha en skön fredag!

malla said...

kivat kyltit;)

Unknown said...

☺ BRA text!! Tycker också om texter av olika slag. Ha en trevlig helg! Kram Lenita

Monica said...

He va ramat sagt på rein dialekt! Tu sko absolut måst stsick hedee åt "fru Stenudde" som int hör ti min favorita helder för tillfälle. Hon ha viri allt fö iilaka mot svenska i vår stan! ;)
Hoppas du får en fin helg!
Kramar Monica

Louise said...

Bra texter båda två!! Skön helg!

Nette Cecilia said...

Braaaa ,så fick jag ännu ett gott skratt idag ,(se mitt inlägg),om du inte läst den boken ska du absolut göra det.Jag hittade många skylt idèer där.Undrar om du nu ska tag kontakt med han som ritar i vbl så tror jag att din skylt når sitt mål på annat vis ,Kram Nette

lyckobo said...

Hahaaaa, va bra, i´ll be nice and I will stay :D !!!

En humorfylld helg önskar jag dig!

Kamomilla said...

Bra att ha attityd vännen!

Stjärnor & Champagne said...

Skitbra citat hihi. Skicka den du till statsministern hihi. Näe jag förstår att du inte vill byta med mig just nu blink blink...Jag ärlskar också texter och bokstäver, mmmmmmmm..../ Stor kram A

Annette said...

Haha!Påminder me om 80-tale tå vi hold på me hetee.Ein veninnå(snygg och mån om utseendet)vaalt ti stodent.Vi laga ein t-paitå åt ennar me vängänget tär vi skreiv: "He tongt ti va grann tå stygg er på mode!" Vi tykt he var gårr braan gååvå,Kokkolaboa som vi var/er,men...mang år baket fik vi föklar oss å tå først for he heim et vi int på naa sätt vila såår hennar.
Stackars.
Bästa hälsningar till dej med en fin blogg.
Annette