Sunday 21 November 2010

Mousse var det här

Hejsan, hoppsan alla vänner! Det är ganska knapert med fritid i min värld för tillfället, men imorse tog jag mig lite tid att fixa lite efterrätt och fyra av några bilder med min kompis som också blivit rätt åsidosatt denna vecka. Nissan ville förstås vara med på bild igen, och det får hon så gärna.
Igår hade jag en träff med En vacker vardag igen, och vår vana trogen inledde vi med ett besök på Säde. Det är verkligen svårt att gå ut tomhänt ur den affären, så igår fick bildens Greengateburkar följa med hem. Dem behöver jag verkligen för att förvara mina julkakor i. Jag vill inte längre använda mina Tupperwareburkar, för numera går estetik före allt annat.
Jag har alldeles nyligen passerat en ny milstolpe i mitt bloggande - jag har nu skrivit lite drygt 700 inlägg. För att fira detta, kommer en utlottning att äga rum i min blogg alldeles snart. Vinsten är något alla kvinnor vill ha, så kika gärna in igen i veckan som kommer!

26 comments:

Vekarus said...

Ihanat laatikot ja herkullisen näköistä moussea!

Mukavaa sunnuntaita!

En vacker vardag said...

Tack för sällskapet igår! Tiden gick alldeles för fort - som alltid när man har trevligt. Burken var ju helt perfekt. Moussen skulle jag inte ha något emot att smaka, den är säkert underbar.

Ha en riktigt skön söndag!

Annies Blå said...

Fina foton som vanligt :). Moussen ser supergod ut :).
Nämen, hur kan du rata tupperware till förmån för greengate ;).
Ha en skön söndag!
Kram/Annie

Nette Cecilia said...

Vad alla kvinnor vill ha trodde jag var innehållet i kopparna,vackert,Nette

Lyckoslanten said...

Så vackert med lilla tomten som vandrar runt på de "goda" bilderna! Bra inköp och spännande att se vad du tror jag vill ha! ♥

Snäckskalsdalen. said...

Moussen ser så illa god ut.....mumsigt värre!
KRam

Signe 1 said...

men mums vad smarrigt med mousse!!:-) ser fram emot din lilla utlottning raring, vad alla kvinnor vill ha? hm, undra vad det kan vara:-))

kraamis s.

Syssi said...

Smaskens, både för munnen och ögonen:)

Livet på Sjögård said...

ojoj, du är allt aktiv i blogginläggen :) ja har inte ork och energi för sånt i vissa perioder. Heh, jag är periodare :)

Liljas Corner said...

Hmm, kan det vara choklad, som alla kvinnor vill ha? :)
Va söt din nissa är, där bland allt det goda.
Hoppas du har en skön söndag!

Nicole said...

Varför blir man alltid hungrig då man tittar in hos dig??
Chokladmoussen ser ljuvlig ut...
Ojoj 700 inlägg, du har minsann inte legat på latsidan. Å vad kan det vara som varje kvinna vill ha? Nu blev jag allt lite nyfiken...

Kram, Nicole

Bella said...

Fina foton som vanligt vännen!! Gillar dina nya burkar från Greengate och framför allt lilla Nissan, så söt :)

Hoppas moussen smakade bra, den ser i alla fall riktigt smarrig ut!!

Ha det gott!!

Kraaam Bella

Livet på Vestergård said...

Det där ser himmelskt gott ut!
Min Nissa fick lämna fram i tallrikshyllan där hon hamnade först när hon kom hit. Till en ny helg är det ju "tillåtet" med julpynt :)
Kram Kicki

lyckobo said...

Nam, detdär var säkert gott, e du säker att inte Nissan smakade lite;)? Fina burkar du fyndat, vinner nog alltid över Tupperware!!! Grattis till 700 inlägg, spännande att se vad du lottar ut...!

Louise said...

Mums Med Mousse :)

Moster och jag said...

Moussen ser så god ut, mums!!! Fina koppar den blir serverad ur också.
Greengate är så fint och jag har inte en endast pryl av det. Borde kanske göra nåt åt det.

Håller utkik efter tävlingen, undrar vad jag behöver?????
Ha det bra! kram!

Kamomilla said...

Oj det ser ju bara så himla gott ut! och dina bilder är alltid fantastiska!

Unknown said...

Mmmm..så gott det där ser ut! Vilka fina burkar! Härligt att Níssan vill vara med på bild - vilken söting! Ha en bra start på den nya veckan! Kram Lenita

Jenny said...

Hej Ingela!
Vilka härliga bilder, din mousse ser smarrig ut:)

Oj, vad många inlägg du gjort på bloggen!! Ser fram emot din tävling och blev såklart nyfiken på vad det är du lottar ut?? :)

Ha en trevlig vecka!

kraam Jenny

Anonymous said...

Smaskigt!

När estetik går före det praktiska så hade jag gärna lagt dom i plåtlådorna från House Doctor - kolla in http://www.forvara.se/se/art/platlada-geisha.php

Annika said...

Grattis till alla inlägg!!
OCH vilka jättefina bilder di bjuder på idag!!
Vilken god mousse...
Blir alldeles hungrig!!
Kram!!

Odin said...

Snygga skålar till din goda mousse!
Å vackra nya burkar för julens småkakor. Härligt!

Kram på dej!

Karin Rush said...

Your mousse looks so packed full of deliciousness that it must not have room for calories! :) Mmmmmm

Nyanser av vitt said...

Man ska alltid prova lyckan vännen. Kul att du är med igen. Jättefina burkar :O)
Jag har gjort klart armband och örhängen och hoppas på att hinna halsbandet ikväll så snart kommer din vinst.
kram Agneta

Livingroom said...

Estetik före allt annat....hihihihi. Så är det ju hos mej med.... ut med det praktiska och hållbara . In med vackert, opraktiskt och ofta sånt som efter en stund byts ut...
Usch då vad det låter ödigt...VAd har det hänt med oss???

Gott med mousse och söt nissa.

StrandviksVillan said...

Så söt hon är din Nissa :)
Verkligen mysig bild den där översta.

Nu har jag varit borta från blogglandia igen i flera dagar och OJ så mycket man får uträttat ;)

Ha det riktigt bra!
kramis, A-C