Wednesday 9 February 2011

Relationstips från snickargubben med hustru


Förutom att städa huset, pysslade maken (världsbäst som han är) med det här när jag drog iväg till Ikea i lördags.

För övrigt tycker jag att alla gubbar där ute borde ta efter honom när det gäller sådant som den bättre hälften önskar sig, d.v.s. ta sig an saken direkt. På det sättet slipper båda parterna tjat. Damen i fråga slipper slösa energi på att tjata och gubben i fråga slipper irritera sig på tjatet eftersom han förr eller senare ändå måste ta itu med uppgiften för att bevara husfriden. Det var månadens relationstips, det.

23 comments:

Så Vitt Jag Vet said...

Där har du alldeles rätt. MIn äkta hälft förvånar ofta mej med att fixa saker innan jag tänkt tanken till slut... Men inte alltid...
Men vilken super fin tallrikshylla du får.. En sådan ligger på min önskelista.
Kraam
Sanne

Mjuka said...

Helt rätt!
Kram Malin

Unknown said...

ett mycket bra tips!
ha en bra dag!
susanne

Puumuli said...

Vad trevligt att sådana män finns! Jag har dessvärre inte hittat någon liknande; hos oss är det så att det är jag som är fixaren... ;-)

Kram
Sari från Puumuli

Snäckskalsdalen. said...

Jaaa, vad ska jag säga, det fungerar nog inte här. Mannen min är inte den snickrande pyssliga mannen, kan man få låna din ett slag? Nähä, inte det. Synd. Fast jag håller fortfarande (efter alla år) på att försöka omforma min så han blir PRECIS som jag vill att han ska vara, som din alltså!!!!!
Och då får jag nog hålla på ett slag till......
Kram

Heidi said...

Ompas tänne tullut vaikka mitä kivaa :) Upean näköistä hyllyä on tulossa! Onnentyttö :D

Livet på Sjögård said...

Jag och min sjöman har inte varit gifta så länge än så jag ska definitivt ta och framföra era visheter vidare till honom... ;)

Syssi said...

Det var ett mycket fint tips:)

Taina said...

Amen!

Galleri MochB said...

Tack för tipset ;O) Intressant hylla han håller på att fixa till DEJ!

Nina Granmo said...

Bra sagt Alegni! Stämmer definitivt, få se när andra hälft inser det.

Vform said...

JAG har en sån´:O)
Nästa år firar vi fyrtio år som gifta ... så han (och jag) vet precis vad som gäller ... :D
Spännande att få se hela hyllan!

Åppå Källbackan said...

Jag ska framföra tipset till min man och se vad han har att säga till sitt försvar ;) Jag har precis beställt, just en tallrikshylla, från BL Home, eftersom jag inte vill vänta läääänge på att få en ;)

Jenny said...

Han är en väldigt klok man Mr Alegni, håll hårt i honom Ingela;)

Kraam Jenny

Signe 1 said...

hahaha, tack för relationstipset, när det gäller den biten så behövs sånt i den här familjen;-))

ha det bäst vännen!

kraam s

Louise said...

man skulle nästa tro att relationstipset kom från mrs Alegni ;)

villasukka said...

Upea hylly. Tervehdys täältä kylmän keskeltä, hurrr.. sinulle Ingela!

villasukka said...
This comment has been removed by the author.
Bella said...

Hi hi, det där var ett bra tips!! Vet inte riktigt om sambon håller med, men det är ju en annan sak... :)

Kramar Bella

LenaEva said...

KLOKT!!! Det är så härligt att läsa om er, det märks att ni är själsfränder!=)KRAM

lyckobo said...

Haha,detdär skall jag visa min man, världens bästa och enklaste relationstips!!! Hmm,undrar vad jag ska be om näst... ;)

mammaxtre said...

Klokt så klokt.

Huset vid ån said...

Helt rätt vännen! Fniss....

Tallrikshyllan ser så fin ut...
Ha en bra dag vännen!

Stor Kraam från mig/ Therese