Thursday 21 April 2011

Mera påskgodis


Lite gult och grönt får väl även jag bjuda på nu när det är påsk och allt. Gult är i vanliga fall íngen favoritfärg, men på citroner passar den väl. Hur skulle inte det se ut om citroner var t.ex. rosa? Viktiga saker jag bryr min hjärna med i dag, eller hur?

Mataffären öppnade nio i morse och redan klockan tio var jag hemma och hade handlat inför helgen, också på "röda butiken" som jag kallar det där monopolbolaget vi har här i landet. Raskt jobbat, och jag känner mig nöjd för en gångs skull.

14 comments:

RockMom said...

Oj vad du e flitig! Jag gör väl som alla andra å far vid 4-tiden. Suck!!
(Fast jag handlade det mesta rdan igår)

Skogsdoft & havsbris said...

Vi har ännu handlandet framför oss, suck... Men det är som tur är inte så mycket vi behöver eftersom vi far norrut imorgon kväll. men lite mer påskgodis i äggform ska vi åtminstone ha! ;)
Ja, huadå om citroner var rosa! Det skulle ju inte alls gå för sig! :O
Glad påsk till dig och din familj! Kram!

Snäckskalsdalen. said...

Det var snabba ryck med handlandet idag! Jag tycker du verkligen att du kan känna dig nöjd både idag och alla andra dagar!
Ananas är jag svag för, jag köper det ofta men ofta blir den bara dekoration....
Agneta kram

Syssis små funderingar said...

Städade och handlade i går, hittade inga rosa citroner. Inte ens i röda butiken;)

Teija said...

Oikein ihanaa pääsiäisen aikaa! :)

Lyckoslanten said...

Ja tänk om citronerna var rosa! När familjen utökas blir det att handla en hel del till en långhelg. Vet inte hur många kassar jag har burit hem. Hoppas du får njuta av den utlovade värmen och allt inhandlat omvandlat! Glad Påsk! ♥

nattugglan said...

oj skitt om citronerna va rosa...Gult är fult heter det ju..men jag tycker gult går ann..på vissa ställen.:O)Ananas är oxå god färsk! Ha en bra helg..

Livet på Vestergård said...

Jag var också och handlade tidigt i morse, men det var nassor med folk redan då. Skönt att ha det klart när man kom från jobbet i kväll.
Ha en riktigt skön påskhelg!
Kram Kicki

Gugis Pärlor said...

Alltid en pärs att ta sig levandes ur butikerna en sån här dag/kväll... men konstigt nog gick det den här gången också ;O)Ha nu en trevlig påskhelg!

Kram Gugi

Liljas Corner said...

Smart att ta handlandet direkt på morgonen! Jag skulle ha åkt efter jobbet men hade börsen hemma... Det blir bybutiken, alltså ABC, imorgon istället. En vinflaska har jag i skåpet, så jag klarar mig till lördag ;)

Glad påsk!

Kamomilla said...

Åh, du var verkligen snabb!! För mig tog det två timmar att klara av båda..

Bella said...

Jisses, här är det någon som varit effektiv :) Skönt att göra bort handlingen innan det blir fullt i butikerna!

Hoppas du får en riktigt trevlig påskhelg!

Kramar Bella

millandante said...

Härligt!!:)
Underligt påskpynt du hade... som plötsligt bara var borta=0

Önskar dig en fin påskhelg nu!!
Kram

Nicole said...

Ni satsar på lite hälsosammare påskgodis hos er ser jag ;).
Jag var nästan lika duktig med mathandlandet som dig, men sen drog blomsterhandlandet ut på tiden, så det gick ändå flera timmar.
Skönt att din mamma är hemma nu igen.

GLAD PÅSK till er alla!

Kram, Nicole