Tuesday 31 May 2011

Uterumsdetaljer och lite snick snack om väder och vind


Det är då verkligen omväxlande väder i dag. Jag var på stan i diverse ärenden, kom hem, planterade några blommor och konstaterade att sommarvärmen anlänt, så jag bytte om till klänning, tog med kameran ut i solskenet, plåtade litet stuff, kom in och laddade bilderna ur kameran. Under tiden som jag kikat på mina bilder har det mulnat till igen och det ser ut som om det kunde börja regna vilken sekund som helst. Väderguruna i landet har lovat inemot 30 grader i dag, men maken - som har mycket mer pålitliga väderkällor än de radio och tv har - hela tiden påstått att någon 30-gradig värme behöver vi inte ens drömma om i dag. 

Med tanke på lördagens festligheter borde jag vara upp i varv med förberedelser, men i stället sysslar jag med helt andra saker. Det hinns nog, och det som inte hinns med, det struntar vi i. Grabben lär nog bli student och firad ändå.

14 comments:

Nilla Q said...

Jag tror vi har ganska skönt väder här också idag, men jag sitter inne på jobbet:-(

Kram Pernilla

Unknown said...

Vilka härliga sommarbilder du bjuder på! Skönt att du har en lugn inställning inför festligheterna ☺ Själv höll jag på att gå upp i limningen när jag kom på att sonen ska vara med o servera på en avslutningsmiddag på skolan "shit, tog han med sig fin kläderna..??! Snabbt skickade jag ett sms till honom, man har ännu inte fått nåt svar. Det är ju en bit att åka om det är så att han har glömt, ca 6mil... och för tillfället så har jag lite annat planerat.. men jag ska försöka som du, ha en lite lugnare inställning så löser det sig nog ☺ Här har vi 25 grader varmt, blåsigt o lite sol mellan varven. Ha det så gott. Kram Lenita

Syssis små funderingar said...

Rena rama sommaren här:) Det blir nog bra med festen fast du tar det lite lugnt emellan.

RockMom said...

Men det är ljumma vindar idag :)

Odin said...

Här har oxå vädret varierat idag mellan soligt och mulet. Vi fick till och med några regndroppar i morse. Nog blir sonen student fast du inte stressar ihjäl dig.

Kramisar

trollmor said...

Det är då sannerligen omväxlande väder.Det regnar en skvätt då och då och mellan det så skiner solen.
Kul med studentfest.Jag fattar inte att det är 1 juni i morgon.
Nu vill jag stanna tiden och bara njuta.
Må så gott
Kramis ewa

trollmor said...

Den heter Nokia C7-00 Charoal !
kram

lyckobo said...

Ja verkligen omväxlande, kändes skönt med 20 grader ikväll! Om jag "känner" dig rätt, så hinner du med allt och lite till ;)
Härliga glasurnor på bilden!

Kamomilla said...

Inte stressa,bara hoppas på fint väder! :):)

Kristina said...

Det blir nog bra iaf ;)
Om det inte skulle ha blåst ordentligt idag så skulle det ha varit ganska så hett ... 23 grader och ung 15m/s

Så Vitt Jag Vet said...

Så är det att när man borde fixa till kalas så hittar man allt möjligt annat som skall göras... Men om jag vet dej så blir det en strålande fest ändå... Sätt alla ut i tomaatkörkan... Där blir det tät stämning !
Kraam
Sanne

Skogsdoft & havsbris said...

Fint att du kan ta det lugnt och slipper stressa!
Ja, regn blev det... Gissa vem som i flygande fläng fick rusa ut och hämta in två maskiner tvätt jag så passligt hade hängt ut? Inte blev man ju glad då inte... Nåja, det är sånt som händer.
Vilken fin liljekonvaljodling ni har! Kanske vår börjar se ut så där så småningom också? Hoppas kan man alltid! Grävde upp några plantor uppe i skogen för några år sen. Det lustiga är att våra också är bredvid växthuset! :)
Ha det så bra! Kram

Heidi said...

Tänä aamuna oli ihanaa herätä kunnoa auringonpaisteeseen :) Aivan huikean hieno tuo kavihuone ja ihania kesäisiä kuvia :) Koko loppuviikoksi on luvattu hienoa ilmaa, nautitaan siitä!

Ann-Mari said...

Sund inställning! Kalaset blir nog lyckat ändå :)
Fint att du tog dig tid med kameran istället...dina bilder är så vackra och somriga.
kram, Ann-Mari