Saturday 10 September 2011

Hösten är kommen, hör stormarna gny...


Flyttfåglarna har lämnat landet, men vi har en birdie kvar som aldrig lämnar oss om höstarna. Den står så troget i vårt fågelbad ända tills vi förbarmar oss över den och flyttar in den i ladan över vintern. Den ser ut att frysa om fossingarna, så jag antar att det är dags för flytt snart.
  

Fula bruna löv på gräsmattan. Hösten vacker?


Jag har hela sommaren sökt vattenkannor till hyfsat pris. Äntligen hittade jag sådana hos Classe den här veckan. De känns visserligen inte riktigt stadiga, men jag tror nog det ska gå att bära litet vatten i dem nästa sommar. Två sådana köpte jag för mina födelsedagspengar. Nu är jag sugen på att åka på en liten shoppingrunda igen. Någon som vill göra mig sällskap?

13 comments:

Vecka - Vecka said...

Vilka sköna höstiga bilder! Jag tycker nog om hösten jag..

LenaEva said...

Jag åker gärna med:) nån gång..

StrandviksVillan said...

Jomen visst är det sköna färger i dom där bilderna! Vilken söt pippi :)

Visst kommer jag med dig, men inte just idag... ;)

Ha en fin helg du med! kram!

nattugglan said...

åhh va fin pippi...inte ha väl alla flyttfåglar åkt?? Hörde tranan senast i morse..Vattenkannan är fin, jag har en gammal sån..Kommer inte på shopping idag för nu skal jag baka ut lite bröd.. va gärna med i min tävling,,om du vill?!

Moster och jag said...

Jag skulle gärna göra dig sällskap på en shoppingrunda men idag blir siktet till villan för mig.
Hösten är verkligen i antågande men ännu är det varmt och skönt då solen tittar fram. För oss blir det att städa bort på villan för denna sommar.

Fin kanna du köpt!!
Lycka till på shoppingrundan och ha en skön helg!! Kram Maj-Gun!

Snäckskalsdalen. said...

Jo, men visst är det vackert på hösten, väldigt vilsamt och fint och löven lägger sig som ett vackert täcke och marken får vila. Och jag också! Typ, i alla fall.
Du har då tagit fina, underbart vackra bilder på hösten.
Shoppingtur - vart? Till London, I hope!
Agneta kram

Kristina said...

Nu måste du väl acceptera att det e höst ;) då du har bilder på den också... vackert e det ju nu ännu, men ... tycker inte om mörkret i november!!

Lina R Pettersson said...

Snygg vattenkanna... Det blir alltid roligare med fina saker...

Hur gick det med tanden??

Fina väskor du köpt, jag tycker inte alls att du ska kalla dej tantig när du handlar... Det är mycket roligare med en blommig tygkasse istället för dom tråkiga plastkassana och tänk vad du skonar miljön... :)

Ha en trevlig helg!!

Kram*

mammaxtre said...

Bodde jag i närheten skulle jag gärna slå dig följe.

Här i Trisa har vi haft en fin sommrdag. Vidare har inga löv ännu fallit ned. Men snart så, kommer hösten på riktigt här också.

Ha en fin lördag

Nette Cecilia said...

Tror inte affärerna är öppna den här tiden på dygnet ,fin vattenkanna .kram Nette

Lyckoslanten said...

Jag tycker hösten är vacker, åtminstone på dina bilder! Synd att jag missade inlägget i går, då var jag på gång! ;o)

Lantliga drömmar said...

Underbara höstbilder ! Nilla

Livet på Vestergård said...

Jo men hösten är vacker :)
Shoppingrunda tänkte jag mig i går på min utfärd, men hittade nästan inget att shoppa...
Ha en skön söndag!