Tuesday 13 September 2011

Romrussinglass



Hon visste vad hon pratade om, Gugi, när hon skrev att detta var gott. I helgen vevade jag hop en batch romrussinglass och i går kväll provkörde vi den. Voj nam, vad gott det var! Gott, men så sött att det sved i halsen efteråt :-) Receptet kunde inte vara enklare, jag snor den utan att begära tillstånd, men jag tror inte Gugi har något emot det. Here goes:

Blötlägg 1 dl russin i 1 dl rom i ett dygn.
Vispa 4 dl vispgrädde.
Blanda i 1 burk kondenserad mjölk och russinen.
Ställ i frysen och avnjut nästa dag.

Till mina bloggvänner vill jag meddela att jag är liiite stressad just nu, så jag blir tvungen att prioritera bort era bloggar, men så fort jag får tid ska jag lusläsa dem igen.

12 comments:

Annika said...

Lika finfina bilder på din blogg som vanligt!
Nu när det går mot höst.
Hoppas du inte har för stressigt.
KRAM!!

Lantliga drömmar said...

Ta det lugnt ! Sköt om dig . Nilla

Ann-Catrin said...

Hallå där i stresstider..
Nja.. romrussinglass, det hör tyväär inte till favoriterna även om bilden ser oerhört frestande och god ut.

ostarna däremot.. mums!!

Hoppas tandis gick bra nu.

Stor kram
Ann-Catrin

Livet på Vestergård said...

Romrussin har faktiskt aldrig varit någon favorit för mig när det gäller glass, men det ser gott ut :)

Bella said...

Stressa lungt vännen och pausa med en skål smarrig glass emellanåt!

Kramar Bella

Gugis Pärlor said...

Halloj! Vad jag vet finns inte bättre glass! Inte just nu i varje fall ;O)
Du fick mig att önska mig en stor portion av härligheten...

Kram Gugi

StrandviksVillan said...

Namnamnamnam!
Oj, vi har aldrig ätit glass ur våra Mari-skålar! Det ryms rediga portioner i dom :D

Äsch... ogillar stress... Hoppas det inte blir långvarigt.
Stor kram!

Kamomilla said...

Djiiis- inte fresta så.. Tur att jag inte klarar av rom... Tror jag är allergisk eller nåt.

Träningsvärk Med Jeanette said...

Låter supergott!
Ser supersmarrigt ut också!! Jättefin bild!

Kram Jeanette

Snäckskalsdalen. said...

Kräftor, världens godaste nattmat och så glass, jag vältrar mig i allt det goda!
Agneta kram

trollmor said...

Låter supergott ! ta det lugnt och stressa inte. Kram ewa

Anonymous said...

Ska man koka dendär kond.mjölken eller tömma ur burken bara? Ser gott ut!