Thursday 1 March 2012

Flopp och bokning!


Man kan ju inte alltid lyckas, och i går var just en sådan dag. Jag vet inte alls hur jag ens tänkte, för batat som är så sött i sig kan ju inte förvandlas till något salt och mumsigt när man kokar den (och söt mat göre sig icke besvär i min värld). Jag gav anrättningen minus tio poäng på en skala mellan ett och tio. Jag åt den inte. Gubben, som är en trooper utan like, påstod sig gilla rätten, och glad i hågen åt han en portion av den, och packade dessutom ner en portion att ta med till jobbet. Stackarn.

Nå, för att trösta mig som blev utan mat och gubben som måste äta den söta, sliskiga soppan smällde jag till och bokade en Londonresa till oss senare i vår! Nu har jag ont i magen av spänning och förväntan! 

8 comments:

Ann-Catrin said...

Helloo there!!

Hmm jag är inge riktig lovers av just sötpotatis heller faktiskt..
fast jag kan gilla sött i mat är det här något jag inte riktigt kan bli vän med..
det är mer over there mat på något vis
Men rätt gott kan det vara om man varvar det när man gör klyftpotatis i ugn ..

Kul med en London tripp igen.. tror nog du börjar bli frälst som jag!

Kram på Dig
A-C

Ann-Catrin said...

Helloo there!!

Hmm jag är inge riktig lovers av just sötpotatis heller faktiskt..
fast jag kan gilla sött i mat är det här något jag inte riktigt kan bli vän med..
det är mer over there mat på något vis
Men rätt gott kan det vara om man varvar det när man gör klyftpotatis i ugn ..

Kul med en London tripp igen.. tror nog du börjar bli frälst som jag!

Kram på Dig
A-C

Nilla Q said...

Vad gör lite misslyckad soppa om man får åka till London! Ett år lyckades jag åka dit tre gånger, men jag skulle nog spridit ut det lite istället... Nu är det alldeles för längesen!

Ha det bra!

Kram Pernilla

Livet på Vestergård said...

Så härligt att ha en Londonresa att se fram emot!
Kram Kicki

Lyckoslanten said...

Vilken häftig äppelmackapär i förra inlägget! En sådan behöver vi!
Men... batatsoppa som är så gott! Det bjuder vi gäster på! ;o) Nåja, Londonresan går inte av för hackor heller. Bra med något att se fram emot! ♥

StrandviksVillan said...

*Iiiiiiihhhh* Londonresa!!!
Lyckoslyckoslyckoslyckos dig!

Hmmm... njää, inte såg den alltför aptitlig ut den där soppan (sorry!)
Jag gillar batat i små mängder endast, så därför skulle jag nog inte uppskatta soppan :/

Oj så länge din mage får fladdra i väntan på resan :D
Kraaaam!

Snäckskalsdalen. said...

London! Man kokar en äcklig soppa och så händer det....tack för tipset! Jag drar mig mot grytorna nu.
Kramar

Kamomilla said...

Du hittade liksom inget mindre att trösta dig med?? ;)