Friday 22 June 2012

På sista versen


Min pre-morsdagshortensia börjar sjunga på sista versen. Jag trodde då inte att den ens skulle överleva så här länge i min vård, men där ser man, man ska inte ha förutfattade meningar om något överhuvudtaget.





Jag ska försöka peta ner plantan i jorden sedan när den blommat klart. Kanske den trivs så bra hos oss att den skjuter nya skott ännu i sommar. Hoppas, hoppas.


Önskar eder alla som kikar in här en riktigt trevlig midsommarhelg! Tack för att ni troget återkommer hit, och tack för alla vänliga kommentarer. They are greatly appreciated!

10 comments:

cina said...

Trevlig midsommar på dig med! Jag har också haft samma tanke om Hortensia, dvs att jag inte klarar av att sköta den, men kanske man borde köpa sig en och försöka :)

StrandviksVillan said...

Ljuvligt!
Jag ska helt klart skaffa mig en till nästa vår, min har fortfarande en blomma kvar och jag köpte den i februari!! Och min ska också ner i jorden så småningom. Hoppas, hoppas den överlever.

Bästa midsommarfeelisen till er!
kram!

Snäckskalsdalen. said...

Dom är ju så fina och din ser väldigt fin ut fortfarande. Jag har en, men den står i min sjukhusavdelning.....
Agneta kram

Annika said...

Absolut, ner med den i jprden!!
Jag har så många vackra hortensior som börjat som krukväxter, hihi!!
ÖNSKAR dig en toppenfin midsommar.
Jag skickar dig mitt finska och amerikanska mobilnummet. En träff vore trevligt, i slutet av juli???
Inga löften törs jag ge, men kanske...
KRAM!!

nattugglan said...

GLAD MIDSOMMAR SJÄLV.. du ska plantera ut den i jorden o vattna!!::då ska du se att det händer nått..

Bella said...

Trevlig fortsättning på midsommarhelgen önskar jag dig också!!

Håller tummarna för att hortensian trivs i din rabatt och skjuter nya skott :)

Kramar Bella

mammaxtre said...

Vad spännande att planetar ut Hortensian. Helt klart värt ett försök :-)

Ha dét gott

Himlavit said...

Super fin blogg du har, kikade in och passar på att önska dig en fortsatt trevlig midsommar helg.

KRAM Tessan

trollmor said...

Hoppas din helg i midsommar har varit precis som du velat ha den.
Här njuter jag till fullo av ljuset och av värmen som har kommit.
Kramar ewa

Louise said...

oj, där fick jag ett tips ;) visste inte att man kan plantera ut dem och kanske få en blomning till...;) Vau!!