Monday 3 December 2012

Advent och förnyelse




Hejsan, hoppsan! Plötsligt har över en vecka passerat utan ett knyst från mitt håll. Numera har jag ju en underhållningskommitté här hemma, så jag hinner inte sitta lika mycket vid datorn som förr (vilket min nacke och min högra arm/hand tackar för). Dessutom har bekymren hopat sig igen, och sådana tömmer mina energireserver på ett nafs numera.

Hur som helst har penseln jobbat lite grand hos oss igen. Vårt "nötta" vitrinskåp fick bli svart, och oj, vilken skillnad den färgen gör! Just nu är jag nöjd, men säg den belåtenhet som räcker för evigt, snart hittar jag säkert på något igen.


Julen syns ganska bra hemma hos oss redan. Här nedan följer några instagrammade bilder från days past. Det är främst telefonens kamera som får jobba i vardagslag. Det är så enkelt och grynigheten i bilderna stör inte på samma sätt som i "riktiga" bilder.

Instagrambilder

Till slut en önskan om en skön adventstid till er alla. See you when I see you!

13 comments:

Louise said...

Härligt skåp, absolut HÄRLIGT då man som jg numera är överfötjust i de svarta inslagen :) Hoppas bekymren reder upp sig!

Kamomilla said...

Det där skåpet blev ju liksom bara sjuuukt snyggt!! Jag vill också måla...

Ann-Mari said...

Vackert...allt är vackert! Stämningsfullt och julmysigt :).
Jag har svårt att få tag i juleni år, sa just åt min äldsta dotter att det kanske är för att hon inte är hemma...får vänja mig vid att inte vara en "hel" familj :)
Kram,
Ann-Mari

Moster och jag said...

Vilket härligt jul hem ni har!
Och skåpet blev riktigt snyggt. Snyggt med nåt svart också...men jag har haft svarta nattduksbord så dammet är lite förargligt.
Kram Maj-Gun!

Sabina said...

Det blev verkligen vackert med svart! Är den svarta mattan också ny?
Passar fint ihop!
Kram Sabina

Annika said...

Snyggt blev det ju med det svarta!
Väldigt fint i ditt hem
Precis, med de instagrammade bilderna gör det inget om det blir lite gryn :-)
Kram!!!

Lyckoslanten said...

Det där blev väldigt snyggt och så fint det gifter sig med mattan! Gillar ju dina instagrambilder! ♥

trollmor said...

Så fint ni har det. jag bara längtar tills jag får "flytta hem jobbet " så jag hinner med allt här hemma också (tror jag i alla fall).Hoppas dina bekymmer löser sig på det allra bästa sätt. Stor kram ewa

Liljas Corner said...

Supersnyggt blev det med svart, speciellt i kombination med mattan där på golvet.
Va härligt att ha gubben hemma nu som sällskap om dagarna! Jag undrar nog hur det skulle gå med min arbetsmoral om jag hade en ledig en tassande omkring hemma. Fast de brukar ju vara himla upptagna de där pensionärerna!

Skön adventstid till dig också!

Hanna said...

Wow, skåpet var s'itsnyggt! :)
så juligt och fint hos dig, jättefina bilder!
Grynigheten lever jag med i mina bilder, allt blir grynigt nu i vintermörkret :/

Ha d gott med underhållningskommitén!
Kram Hanna

Nilla Q said...

Åh, vilka mysiga adventsbilder! Hoppas du har det bra och inte alltför mycket bekymmer.
Ditt svarta skåp blev supersnyggt!

Kram Pernilla

Unknown said...

Elsker det teppet ditt!!! Hvor har du kjøpt det?

Klem Marian

alegni said...

Hej Marian!
Mattan är köpt här i Finland i en affär som heter Anttila. Det står inget om tillverkaren under den, men den är gjord i Belgien och är av 100 procentig viskos.