Monday 15 April 2013

Färggrant i vår


Efter en mycket svartvit vinter både ute och inne känns det bra med färger nu i vår. Och jag misstänker att det blir färggrannare (eller fler färggranna prylar i färgskalan ovan) hos oss än det varit de senaste åren. Fast den som lever får se. Till uterummet har jag också planerat in lite mer, eller kanske andra färger än tidigare, så nu återstår det bara att se om jag får det genomfört.

I helgen har min dator blivit uppgraderad. Det kommer alldeles säkert att resultera i fler gråa hårstrån än tidigare, eftersom det alltid tar tid innan man vänjer sig vid allt nytt när man är ett sådant vanedjur som jag är, suck och stön. Tur att det finns färg på burk att köpa för färglöst hår.

Men hörni, ni noterade väl att våren kom i helgen? Än har vi en hel del snö kvar på vår gård, men nu känns sommaren i alla fall mycket närmare än förr. Inte en dag för tidigt, eller hur?

14 comments:

Annika said...

JA!
FINT! Fram för färg!
Det är nog mitt motto!
Gillar dina fina ljus.

Härligt med våren också!!
Äntligen.
Kram!

Ninette said...

jippi, äntligen vår!
jasså, du experimenterar med färg du, vad kul!

Lyckoslanten said...

Jag såg så otroligt vackra turkosa ting i blombutiken senast. Visst behöver vi sätta färg på tillvaron efter detta mörker. Hörde på tv att det kallas vår först när det har gått en vecka med plusgrader. men visst är det vårregn utanför mitt fönster.
Hoppas du kommer överens med uppdateringen snart! ♥

Moster och jag said...

Vilka härliga färger på ljusen.

Nu hoppas vi verkligen att det sätter fart på våren och sommaren.
Det är ju snart maj...
Kram Maj-Gun!

Anonymous said...

Härlig färgkombo med rosa och turkos. Trevlig vår,
önskar Malin

Susanna/Huvikumpu Living said...

Samaa mieltä, kevät ja kesä ottivat nyt aimo harppauksen eteenpäin :) Kauniita kynttilöitä ja kyllä tuo mustavalkoinen kulhokin on aivan ihana!

Snäckskalsdalen. said...

Härligt med vårfräscha färger!
Idag kom våren hit! Underbart.
Agneta kram

Kamomilla said...

Jag är SÅ glad att du bloggar igen :)

MINA TVÅ HEM said...

Ja det finns läckra färger i affärerna på all inredning. Rosa, ljusblått och grönt kommer min färgskala att bli i vårt sommarhus, bara isarna skulle smälta så att man får båten i sjön och skulle komma ut dit.
Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

Linnéa said...

Hej,
roligt när våren har kommit. Och dina ljus är så fina. Passar jättebra med de rustika ljusstakarna.
Linnéa

Livet på Vestergård said...

Vackert med färg!
Javisst har vi märkt våren :)

Liljas Corner said...

Ja oj, va härligt då snön smälter undan! Det kompenserar nästan för det gråa vädret som vi haft nu efter söndan. Och finfint med färg. Jag drömmer om en massa färg utomhus i form av vimplar och sånt, men vi får se hur det blir.

Din bild är så fin och pigg. I like!

Bella said...

Visst är det underbart att det äntligen är vår på "riktigt". Härligt med färg :)

Ha en fortsatt bra vecka!

Kramar Bella

Nilla Q said...

Fina ljus! Härligt att titta in här igen:)

Kram Pernilla