Wednesday 25 September 2013

Dagens lunch



Det var ju det där med att lyxa till vardagen lite som var på tapeten här. I går fixade jag en liten räkcocktail i stället för de ostskivor och tomater och äpplen vi vanligen lunchar på är hemma. Det här var onekligen lite roligare att äta. Fast alltid finns ju inte tiden till sådant trots att man jobbar hemma. Eller lusten för den delen.




Det var dessutom över 20 grader i uterummet, så vi intog måltiden där. Både natten till i går och i natt har temperaturen krupit ner under nollstrecket. Gillar inte!

En bloggläsare ville ha receptet på geggamojan, så här kommer det på ett ungefär - jag har dessvärre inga mått, utan höftar alltid. Jag brukar laga till av det som finns hemma för tillfället, och i går blandade jag ihop följande ingredienser:

avokado
äpple
gurka
zucchini
räkor

crème fraiche
grekisk yoghurt
chili
gräslök
Habanero Tabasco
senap
citron
salt
svartpeppar

7 comments:

Anonymous said...

Hjälp vad det ser gott ut! Delar du med dig av receptet?

alegni said...

Thanks! Receptet finns nu nederst i inlägget.

Annika said...

Mmmm...vad gott. DET måste jag fixa till.
Blir HUNGRIG!!!
Kramar!

Liljas Corner said...

Mums, verkar smaskigt. Gillar ju både räkor och avokado. Här en morgon hällde jag i frysta ärtor och räkor i en kopp och på jobbet blandade jag i en avokado. Funkade hur bra som helst!

Va snygg dukning i förra inlägget!

Anonymous said...

Tack :) Har så dålig fantasi själv att jag alltid behöver en linje att gå på.. :) Gissa vad jag ska äta imorgon ;)

Sara said...

Det låter gott! :)

alegni said...

Annika, hoppas det smakar!

Nina, låter jättegott det också!

bymejohanna, att laga mat är ju ingen konst, det är den där bristande fantasin man skulle vilja ha en ändring på...

Sara, he feila int naa!