Thursday 19 December 2013

Snart så är det jul igen



Av någon märkunderlig anledning tappar jag helt plötsligt inspirationen att blogga så här års. Här har jag i stället samlat ihop en del julrelaterade bilder från mitt Instagramkonto för att visa att jag nog aktiverar mig lite även om jag i övrigt är lite osynlig just nu.

Hoppas ni inte stressar ihjäl er inför julen. Jag blir nästan stressad över att jag aldrig känner någon julstress. Gubben brukar skratta åt mig när jag ligger på soffan och suckar över att jag skulle vilja förbereda julen, men vet inte vad jag ska göra. Med god planering och inkörda rutiner fixar jag julmaten på ett nafs även om sorterna på vårt julbord är många och mängderna så stora att maten åtminstone räcker till över hela julhelgen.

Förra året bestämde vi oss för att skippa julkorten, och det kommer vi att fortsätta med. I år har vi i stället gjort en inbetalning till förmån för Nya Barnsjukhuset 2017.

Ha en trevlig helg! I dag stänger jag "butiken" och öppnar inte igen förrän efter nyår. Det ska bli skönt med jullov eftersom jag jobbat
m y c k e t  på sistone. Hejsvejs i julgransskogen!

10 comments:

cina said...

Tur att jag inte är ensam om att inte känna nån julstress. Det är precis som du säger, planeringen är viktigast. Ha en riktigt lugn och fridfull jul.

Anonymous said...

Nej, julstress har inte jag heller börjat känna ännu. Men visst skall det bli skönt med lite längre ledighet och att få umgås med nära och kära. :)

Syssis små funderingar said...

Julstressen finns inte här heller :)

Kamomilla said...

Konstigt, jag skulle ha så mycket att blogga om men hinner inte! Försöker ändå lägga ett inlägg per dag.

Annika said...

Man inte säga att jag helelr känner av den. TACKSAM för det!!
Men visst ska jag ut i handlen än, och fixa mat och sånt.
God Jul!! OCH vi hörs, hoppas jag, via Instagram eller via min blogg. Jag håller grytan kokande i jul :-)
Kramr!!!

Snäckskalsdalen. said...

God Jul och Gott Nytt År!
Hoppas det blir en riktigt avslappnade och härliga helger för er.
Agneta kram

Linda said...

Jag har också tappat blogginspirationen. Det blir liksom till ingenting denna tid på året. För mycket annat att tänka på tror jag.. I januari brukar oftast inspirationen komma tillbaka, som tur är! :)

Odin said...

Vi har inte heller skickat några julkort i år. Så till Er alla vill vi önska En riktigt God Jul och Ett Gott Nytt År!

Njut av lugnet!
Kram

StrandviksVillan said...

Finfint med insta-bilder också!
Ingen stress här hemma, däremot på jobbet. Men nu är det bara morgondagen kvar så blir det lite ledigt ;)

Ha det så skönt! kramkram!

Susanna/Huvikumpu Living said...

Ihanaa Joulua Ingela ♡