Wednesday 7 May 2014

Mommo 75!






Häromdagen passade min mamma på att fylla 75 år. Yngre 75-åringar får man leta efter med ljus och lykta! Kroppen hänger inte med som önskat, men mentalt är hon minst lika ung som jag, och enligt Facebooktestet om ens mentala ålder som jag precis gjorde är jag 21. Blir man ens någonsin äldre än så i sitt eget huvud?




Det blev inget stort partaj, men det är ju inte mängden gäster som räknas, utan kvaliteten på gästerna, och i det här fallet var det toppklass på dem som dök upp! Maten vi serverade var ingen traditionell kalasmat, utan bestod av hembakat pitabröd, hemlagad kebab och coleslaw samt grönsaker. Till veganen i samlingen hade jag lagat falafel, kålsallad och en zucchini spread. Allting toppades med Korv-Görans kebabsås som är ett måste i kebabsammanhang! Tårtan var förstås också ett hemmabygge, fattas bara.




Här är jubilaren med sin storasyster och lillebror. Storebror som bor i Helsingfors kunde dessvärre inte närvara.




5 comments:

Lyckoslanten said...

Så äkta och fint! Vilken tur att man är yngre än vad det yttre visar har jag tänkt många gånger om! ;o)
Så ungdomlig hon är din mamma och fint att ni fick fira henne med syskon och allt! Härligt! ♥

Bella said...

Stort grattis till din fina och ungdomliga mamma. Gott att fira med de närmsta och härligt att hon fortfarande är så ung i sinnet!

Kramar Bella

Kamomilla said...

Liten men naggande god grupp då med andra ord!

alegni said...

Jodå, med syskon, makar och syskonbarn blev det ju en nätt liten trupp ändå. :)

Anonymous said...

Wow vad vackert.blir alltid lika glas av dessa bilder!❤️